English

تغییر ساعت کار اداری در مازندران برای سومین هفته

استانداری مازندران در پی پیش بینی افزایش دمای هوا در روزهای آینده ، ساعت کار اداری در استان را برای هفته آینده تغییر داد .

تغییر ساعت کار اداری در مازندران برای سومین هفته

به گزارش خبرگزاری موج، اداره کل مدیریت بحران مازندران روز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که ساعت کار ادارات این استان در روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده هفتم تا نهم مرداد ماه از ساعت 6 و 30 دقیقه آغاز می شود و ساعت 13 و 30 دقیقه پایان می یابد.

استانداری مازندران هفته جاری هم ساعت کار ادارات را برای روزهای یکشنبه تا سه شنبه تغییر داده بود. هفته پیش هم با اوج گرفتن گرما ساعت کار اداری در مازندران 2 روز تغییر یافته بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: طبق پیش بینی هواشناسی ، دما هوای استان از فردا جمعه ششم تا نهم مرداد گرم تر می شود و این روند گرمایشی دما میزان مصرف آب و برق را افزایش خواهد داد.

علی اصغر احمدی افزود : برای جلوگیری از قطع احتمالی برق و آب به دلیل رشد مصرف، ادارات کارشان را صبح زودتر آغاز می کنند و عصر هم در اوج مصرف زودتر تعطیل می شوند تا به تعدیل مصرف کمک شود.

وی احتمال تداوم این روند را برای تمامی روزهای هفته آینده محتمل دانست.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران همچنین از مشترکان آب و برق خواست تا در مصرف صرفه جویی کنند تا از احتمال قطع آب و برق جلوگیری شود.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران ، با خروج سامانه هوای ناپایدار از این استان در اواخر امشب ، بیشینه دمای هوا در مناطق غربی این خطه به 31 تا 34 و در مناطق مرکزی و شرقی به 32 تا 38 درجه بالای صفر می رسد.

در استان مازندران افزون بر یک میلیون مشترک آب و برق هستند که حدود نیمی از این مشترکان در مناطق روستایی سکونت دارند.

طبق گزارش شرکت توزیع برق مازندران میزان مصرف برق مشترکان این استان در روزهای تابستان بین یک هزار تا یک هزار و 200 مگاوات در روز است که در نیمه تیر ماه سال جاری به دلیل گرمای بی سابقه تا یکهزار و 700 مگاوات در روز نیز رسید.

بر اساس پیش بینی شرکت توزیع برق مازندران ، تغییر ساعت کار اداری در این استان سبب صرفه جوئی 80 تا 120 مگاواتی مصرف برق می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه