English

خارج کردن جسم خارجی بعد از ۳۸ سال از رحم خانم ۶۵ ساله بابلی

پزشکان بیمارستان آیت الله روحانی بابل پس از معاینه و بررسی سونوگرافی و رادیوگرافی این بانوی مسن که از درد مفصل زانو رنج می برد ، متوجه شدند که ' آی یو دی IUD ' قرار داده شده در رحم وی همچنان وجود دارد.

خارج کردن جسم خارجی بعد از 38 سال از رحم خانم 65 ساله بابلی

به گزارش خبرگزاری موج، آی یو دی وسیله کوچکی است که برای جلوگیری از بارداری ، توسط پزشک یا ماما در داخل رحم زنان قرار داده می شود.

متخصص زنان و زایمان که متوجه وجود این جسم خارجی در رحم بانوی بابلی شد ، گفت : بیمار ٦٥ ساله با درد مفصل زانو به بیمارستان مراجعه کرد و در سونوگرافی و رادیوگرافی جهت جراحی ، جسم خارجی در رحم تشخیص داده شد.

دکتر زینت السادات بوذری با اشاره به این که این خانم دارای 6 فرزند است ، افزود : این خانم 38 سال پیش جهت پیشگیری از بارداری از آی یو دی استفاده کرده بود که از اولین نوع این وسیله بوده و احتمال می داده که افتاده باشد.

وی ادامه داد : پس از عمل جراحی این بیمار ، مشخص شد که آی یو دی کار گذاشته شده از نوع ' لیپس لوپ ' پلاستیکی و مارپیچی بود .

این متخصص زنان و زایمان با اظهار این که خروج خود به خودی آی یو دی از داخل رحم وجود دارد ، ولی تاکید کرد : آی یو دی باید توسط پزشک یا ماما در داخل رحم کارگذاشته شود و همچنین خروج آن نیز باید توسط آنها انجام شود .

وی افزود : این وسیله از انتقال بیماری هایی که از راه تماس جنسی منتقل می شوند جلوگیری نمی کند و کسانی که از آی یو دی استفاده می کنند باید برای معاینه دوره ای مراجعه کنند.

نوذری گفت : قبل از کارگذاری آی یو دی انجام یکسری آزمایش و معاینه ضروری است و پس از کارگذاری آی یو دی لازم است که فرد به صورت دوره ای برای اطمینان از وضعیت آی یو دی خود یک ماه پس از کارگذاری و سپس هر 6 ماه یک بار به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه