English

صادرات کاغذ تولیدی مازندران به چهارگوشه جهان

قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت که امسال تاکنون چهار هزار و 796 تن کاغذ فلوتینگ (کاغذ مقوای کنگره ای) به ارزش یک میلیون و 613 هزار و 956 یورو از این واحد صنعتی به خارج از کشور صادر شد.

صادرات کاغذ تولیدی مازندران به چهارگوشه جهان

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی یوسفیان ارزش ریالی این مقدار صادرات را بیش از 67 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از کشورهای آفریقایی و آسیایی از جمله مصر ، ساحل عاج ، نیجریه ، غنا ، کنیا ، تانزانیا ، تونس ، قبرس ، سریلانکا و بعضی از کشورهای آمریکای لاتین شامل مکزیک، اروگوئه و کلمبیا به عنوان مقصد صادراتی این کاغذها یاد کرد.

قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت : بخشی از این کاغذها هم به کشورهای حوزه خلیج فارس شامل امارات متحده عربی ، عمان و کویت و کشورهای عربی دیگر مانند لبنان و عراق صادر شده است.

یوسفیان از ترکیه و ایتالیا هم به عنوان دیگر خریداران کاغذ شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران یاد کرد.

وی همچنین گفت که صادرات 12 هزار و 6 تن از این نوع کاغذ به ارزش حدود چهار میلیون یورو پیش فاکتور شده تا به کشورهای مقصد ارسال شود.

قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران رفع بخشی از تنگناهای ناشی از تحریم بعد از برجام را برای توسعه صادرات این شرکت موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که با بازگرداندن روابط بین بانکی و انتقال ارز به قبل از تحریم ، صادرات کشور بیشتر شکوفا شود.

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بزرگ ترین تولید کننده کاغذ در ایران است که در مرداد ماه سال 1376 با هدف حفظ و احیاء و بهره برداری اصولی از جنگل های کرانه دریای خزر ، کاهش وابستگی کشور به واردات کاغذ ، کاهش خروج ارز از کشور ، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه و کشور و رشد و توسعه تخصص های امور جنگل و صنعت کاغذ سازی تاسیس شد.

این واحد صنعتی با ظرفیت تولید 175 هزار تن شامل 90 هزار تن کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر و 85 هزار تن کاغذ فلوتینگ، برای هفت هزار نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد شغل کرده است .

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران دارنده گواهینامه ایزو 9001 در مدیریت و ایزو 14001 در زیست محیطی است.

این شرکت با احداث و راه اندازی بزرگ ترین واحد تبدیل کارتن باطله به کاغذ ( او سی سی OCC ) کشور از 2 سال پیش ، گام برداشتن درمسیر استفاده حداقلی از چوب و افزایش بازیافت و تبدیل شدن به صنعت سبز را آغاز کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه