English

۷۶میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان مازندرانی پرداخت شد

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران اظهار داشت: در چهار ماهه امسال 76میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در قالب 172 فقره پرونده پرداخت شده است.

76میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان مازندرانی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری موج، محسن صادقی گفت: کشاورزی مازندران بویژه در بخش برنج کاری در سال های 94 و 95 با پرداخت یکهزار و 584 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید دستگاههای نشا کار ،کمباین های مخصوص برداشت شالی و تراکتور اشباع شده و دوران طلایی توسعه مکانیزاسیون را تجربه کرده است .

وی افزود: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تنها در داخل زمین های کشاورزی متوقف نمانده است و کارشناسان جهاد کشاورزی و بانک در تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی نسبت به نوسازی ، باز سازی و اصلاح شالیکوبی ها بویژه خشکن ها اهتمام جدی به خرج داده اند.

صادقی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال نیز 76میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در قالب 172 فقره پرونده پرداخت شده است، اظهار داشت: ماشین آلات کشاورزی در زنجیره تولید باید پیشرفته و مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد.

همسو با این رویکرد، بر اساس اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اصلاح و باز سازی یکهزار و 250 واحد شالیکوبی با هدف کم شدن ضایعات در مرحله تبدیل شلتوک به برنج سفید مورد تاکید قرار گرفته است.

بر اساس مصوبه شورای کشاورزی مازندران، صاحبان کارخانه های شالیکوبی باید تا 2 سال آینده نسبت به اصلاح و باز سازی با استفاده تجهیزات پیشرفته با دریافت تسهیلات موجود اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه