English

معیار انتخاب مدیریت دستگاه قضایی بر اساس شایستگی فرد است

مدیرکل دادگستری استان مازندران گفت:هیچ رابطه شخصی، نسبی و یا سببی با همکاران نداریم و معیار انتخاب مدیریت دستگاه قضایی بر اساس شایستگی فرد است

معیار انتخاب مدیریت دستگاه قضایی بر اساس شایستگی فرد است

به گزارش خبرگزاری موج، آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قائم‌شهر با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شده است.

مدیرکل دادگستری استان مازندران در این آئین با بیان اینکه هیچ رابطه شخصی، نسبی و یا سببی با همکاران نداریم و معیار انتخاب مدیریت دستگاه قضایی بر اساس شایستگی فرد است، اظهار کرد: در طول خدمتم طوری عمل کردم که کسی نتواند انتخابی را به من تحمیل کند و هیچ‌گاه در عزل و نصب مدیران، فردی را به من تحمیل نکردند.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد افزود: مدارا با مراجعان و انعطاف‌پذیری قانونی و شرعی باید در مسؤولان قضا وجود داشته باشد و باید بهترین عدالت را داشته باشیم تا خدمات قضایی شایسته‌تری ارائه شود.

وی تصریح کرد: کسی که به در دستگاه قضایی کار می‌کند باید رعایت عدالت را سرلوحه کار خویش قرار دهد و نگاه عادلانه‌ای به هر دوسوی پرونده داشته باشد.

مدیرکل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه بیشترین دلیل ناراحتی مراجعان به مراجع قضایی، نحوه برخورد قضات است، اظهار کرد: باید طبق آموزه‌های دینی باید به هر دو طرف پرونده به یک چشم نگاه کرد و اگر عدالت در قضاوت وجود نداشته باشد کار سخت می‌شود.

تقوی‌فرد در ادامه به خدمات شایسته عشقی، دادستان شهرستان قائم‌شهر اشاره کرد و افزود: وی از سال 87 در قائم‌شهر مشغول به کار شد و با آغاز کار توانست تعداد پرونده‌های زیادی را به سرانجام برساند.

وی تصریح کرد: در سال 87 در اجرای احکام که نماد اجرای عدالت است 8 هزار و 426 پرونده وجود داشت و الان این تعداد به 4 هزار و 131 پرونده رسید که روند کاهشی داشت.

رئیس کل دادگستری مازندران در پایان گفت: امیدواریم دادستان جدید شهرستان هم بتواند همانند آقای عشقی از عهده کارها به‌خوبی برآید و به این خواسته اطمینان داریم که وی نیز در کار خود توانمند است.

 در این مراسم از تلاش‌های 10 ساله حسین عشقی به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قائم‌شهر تقدیر و به جای وی، رحیم فولادی به‌عنوان دادستان معارفه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه