English

امام جعفرصادق(ع) احیاکننده معارف اسلام بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت:امام جعفرصادق(ع) احیاکننده معارف اسلام بود.

امام جعفرصادق(ع) احیاکننده معارف اسلام بود

به گزارش خبرگزاری موج،حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در جمع خبرنگاران گفت؛ مبارزه با بدعت ها و احیای اسلام ناب علوی مهم‌ترین اقدام امام جعفر صادق (ع) در طول عمر ایشان بود.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرها و روستاهای مازندران، تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) احیاکننده معارف اسلام به ویژه معارف شیعه در زمان حیات‌شان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) تلاش خود را با فعالیت‌های علمی آغاز و حوزه فکری و ثمربخش خود را که بزرگان فقها و متفکران از آن بیرون آمدند در میان امت، افتتاح کرد و با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای امت زمان خود و بعد ایشان برجای گذاشت.

شکریان با اشاره به فعالیت های مهم امام جعفر صادق (ع) در برابر خرافات، انحراف ها و بدعت ها در زمان حیات‌شان، تصریح کرد : ایشان با ساماندهی بسیار خردمندانه و هوشمندانه فکری زمینه فعالیت های علمی و فرهنگی را پایه گذاری کرد و با تربیت شاگردانی چون هشام بن حکم و مؤمن طاق و محمد بن مسلم و زرارة بن اعین و بسیار دیگری از اندیشمندان و متفکران مکتبی در توسعه و ترویج مکتب جعفری هسته های مرکزی این کار بزرگ را تشکیل داد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود به کار ارزشمند امام جعفر صادق (ع) در ساماندهی و شبکه سازی افراد برجسته و تاثیرگذار اشاره و اظهار کرد: ایشان با روش های بسیار خلاق و تاثیرگذار معارف اسلام و اهل بیت(ع) را ترویج کردند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه های مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مبارزات امام ششم شیعیان امام جعفر صادق (ع) بر علیه خرافات ، انحرافات و به ویژه بدعت ها اشاره و خاطر نشان کرد: عصر و دوران امام جعفر صادق مصادف شد با وجود بسیاری از بدعت های غلط و انحرافات گوناگون و بسیاری از حیات عمر بابرکت ایشان هم در مسیر مبارزه با این شرایط سپری شد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی و حوزوی در استان از امام جعفر صادق (ع) به عنوان تبیین کننده مرزهای اعتقادی شیعه یاد و تاکید کرد: دوران امامت امام جعفر صادق (ع) از طولانی ترین دوره های امامت بر شیعیان است و بحث های کلامی و اندیشه ای شکوفا شد و امروز هم اسلام و مکتب ناب محمدی (ص)، نتیجه مجاهدت های کلامی و نوشتاری امام صادق (ع) است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه