English

در دولت تدبیر و امید آسیب‌های اجتماعی را کتمان نکردیم

سعید آرام با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید آسیب‌های اجتماعی را کتمان نکردیم، افزود: بلکه پذیرفتیم و برای حل آن برنامه‌ریزی کردیم.

در دولت تدبیر و امید آسیب‌های اجتماعی را کتمان نکردیم

به گزارش خبرگزاری موج،مدیرکل بهزیستی مازندران در جمع خبرنگاران غرب مازندران با اشاره به اینکه بهزیستی در چند سال اخیر به موقعیت‌های بسیار ارزشمندی در حوزه خدمات‌رسانی به جامعه هدف دست یافته است، اظهار کرد: برنامه توسعه ششم به تصویب رسید و به عنوان متولی سلامت اجتماعی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی از رویکردهای اصلی بهزیستی است، افزود: سالانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شوند و بر این اساس بحث قانون مشاوره ژنتیک اجباری شد که با تصویب این قانون در کلیه ازدواج‌ها باید غربالگری ژنتیک باید انجام شود تا از کودک معلول جلوگیری شود و کودکانی هم که دچار اختلال شنوایی هستند با اقدامات تخصصی و اختلالات یادگیری در آینده جلوگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه تمامی شهرستان‌های بالای 50 هزار نفر جمعیت، واجد شرایط اورژانس اجتماعی هستند، تصریح کرد: تعداد 6 مرکز اورژانس اجتماعی جدید در استان مازندران راه‌اندازی شد که با احتساب 12 مرکز قبلی در مجموع تعداد 18 مرکز اورژانس در مازندران مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 95 تعداد تماس‌های مردمی با اورژانس اجتماعی بیش از 20 هزار تماس یعنی دو برابر تهران بوده است و رتبه نخست کشور را دارا هستیم که این نشان از اعتماد مردم به خدمات اورژانس اجتماعی دارد.

 آرام با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید آسیب‌های اجتماعی را کتمان نکردیم بلکه پذیرفتیم و برای حل آن برنامه‌ریزی کردیم، گفت: فقط تعداد 750 تماس با اورژانس اجتماعی فقط در بحث خودکشی گرفته شد که با راهنمایی‌های مشاوران بهزیستی همگی ختم به خیر شده است.

وی با بیان اینکه مازندران در مصرف موادمخدر جزو سه استان نخست کشور بود ولی در سال 95 به رتبه 13 رسید، تصریح کرد: سند جامع پیشگیری از طلاق و اعتیاد در مازندران را اجرا کردیم و با توجه به اینکه بیشترین رشد طلاق در مازندران از سال 81 که 1.2 دهم درصد بود در سال 91 به 2.4 دهم درصد رسید با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت جلوی این رشد نامبارک گرفته شد و متوقف کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه کاهش 2.2 درصدی طلاق را در مازندران شاهد بودیم، اظهار کرد: عامل 68 درصد طلاق‌های مازندران سریال‌های شبکه «جِم» است که فرهنگ و بنیان خانواده‌ها را نشانه رفته است.

وی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در بحث اشتغال معلولان، اظهار کرد: در زمینه اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف در سال 95 بالغ بر 14 میلیارد تومان تسهیلات کم‌‌بهره به مددجویان واجد شرایط دادیم که میزان وام از 15 به 20 میلیون تومان افزایش یافت و 2 هزار و 300 فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران بیان کرد: 127 خانوار روستایی و 135 خانوار شهری دارای 2 معلول فاقد مسکن شناسایی شدند که امسال 79 واحد مسکن احداث و تحویل این خانواد‌ه‌ها شد و 20 واحد دیگر تا پایان سال تکمیل و به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 بیش از 17 میلیارد تومان کمک از سوی خیران به جامعه هدف بهزیستی صورت گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 14 هزار زن سرپرست خانوار در مازندران زندگی می‌کنند که برای توانمندسازی آنها برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و البته بیش از 2 هزار خانوار زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دارند.

آرام با بیان اینکه سال گذشته 50 کودک خیابانی و 100 کودک کار در ساری شناسایی شدند، افزود: بیش از 22 هزار معلول نیز در روستاهای مازندران شناسایی شدند و در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بیش از 140 هزار خانوار مازندرانی از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که از نظر تعداد نفرات به 420 هزار نفر می‌رسند.

وی گفت: مدت پنج سال است که آزمون ویژه معلول در بحث قانون سه درصدی برگزار نمی‌شود و جامعه هدف بهزیستی نمی‌توانند از خدمات این قانون برخوردار شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی