English

فراهم شدن زمینه تبادل هیأت‌های تجاری ایران و ارمنستان

ارمنستان در ایران خواستار تبادل هیأت‌های تجاری دوجانبه شد و گفت: باید تلاش کنیم تا تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور با توسعه روابط و همکاری‌ها با شناخت بهتر خود را برای سرمایه‌گذاری آماده کنند.

فراهم شدن زمینه تبادل هیأت‌های تجاری ایران و ارمنستان

به گزارش خبرگزاری موج، آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران در پایان سفر دوروزه‌اش به مازندران با ربیع فلاح استاندار مازندران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 سفیر ارمنستان در ایران در این دیدار با بیان اینکه ایران و مازندران ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری بالایی برای ورود مناسب و بیشتر در اتحادیه اوراسیا را دارند، افزود: سرمایه‌گذاران مازندرانی می‌توانند از طریق ایروان به بازار 180 میلیون نفری اوراسیا وارد شوند.

وی خواستار تبادل هیأت‌های تجاری  دوجانبه شد و گفت: باید تلاش کنیم تا تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور با توسعه روابط و همکاری‌ها با شناخت بهتر خود را برای سرمایه‌گذاری آماده کنند.

سفیر ارمنستان در ایران خواستار توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی شد و گفت: همکاری فرهنگی و اجتماعی زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه باید روابط فرهنگی و اجتماعی دو طرف تقویت شود و برگزاری فعالیت‌های مشترک و جشنواره‌ها می‌تواند در این زمینه کمک کند، تاکید کرد: به کمک و حمایت استاندار مازندران و مدیریت استان برای  توسعه روابط نیازمند هستیم.

تومانیان از استاندار مازندران و تیم اقتصادی استان برای حضور در ارمنستان دعوت کرد و گفت: امیدوارم روابط مازندران و ارمنستان توسعه یابد.

استاندار مازندران نیز در دیدار با آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران خواستار حضور جدی‌تر بخش خصوصی در ارمنستان و دسترسی به بازار اتحادیه اوراسیا شد و اظهار کرد: امروز با تدابیر دولت روابط بین ایران و ارمنستان در بالاترین سطح وجود دارد و هیچ محدودیتی برای توسعه روابط مازندران و ارمنستان وجود ندارد.

ربیع فلاح‌جلودار با بیان اینکه در 12 سال گذشته چندین تفاهم‌نامه بین مازندران و ارمنستان به امضاء رسیده که ضرورت دارد مفاد این تفاهم‌نامه‌ها با پیگیری دو طرف عملیاتی شود،تصریح کرد: باید شفاف و صادقانه به‌دنبال توسعه روابط تجاری و مبادلات باشیم و این دست یافتنی است.

استاندار مازندران خواستار حضور فعال و جدی بخش خصوصی دو طرف برای تقویت صادرات و واردات شد و گفت: با رویکرد برد ـ برد می‌توانیم اقدامات مشترکی را به سرانجام برسانیم.

فلاح توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی را یادآور شد و ادامه داد: دو کشور ارمنستان و ایران مشترکات فرهنگی بسیار خوبی دارند و تعامل فرهنگی و هنری، ورزشی و گردشگری می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی با پیشنهاد اینکه جشنواره‌های مختلفی بین مازندران و ارمنستان طراحی و اجرا شود و افزود: کمیته مشترکی برای پیگیری مبادلات تجاری و فرهنگی بین مازندران و ارمنستان تشکیل شود و فعالان اقتصادی مازندران از بستر ارمنستان برای دست‌یابی با به بازار اوراسیا بیشتر استفاده کنند.

استاندار مازندران در پایان از سفیر ارمنستان خواست تا با برگزاری جلسات ماهانه زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ارمنستان و مازندران فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه