English

موانع سرمایه گذاری در غرب مازندران رفع شود

بنیانگذار کانون معلولان توانا گفت: موانع سرمایه گذاری در غرب مازندران رفع شود.

موانع سرمایه گذاری در غرب مازندران رفع شود

به گزارش خبرگزاری موج، هرگاه سخن از معلولیت و کارآفرینی به سخن می آید ناخوداگاه نام سید محمد موسوی مدیر موفق و کارآفرین برتر کشور که خود از معلولان است به ذهن تداعی می شود. سید محمد موسوی به همه افراد معلول ثابت کرده است که معلولیت نه تنها محدودیت نیست بلکه راهگشای بسیاری از موفقیت ها است.

بیش از 90 درصد نیروهای وی در کارخانه از معلولان هستند و وی آنها را به این باور رسانده است که یک شخص معلول شاید از لحاظ حرکتی دارای کمی ناتوانی باشد اما به لحاظ فکری و اندیشه بسیار موفق است.

بنیانگذار کانون معلولان توانا بعد از حضور خود در جمع معلولان شهرستان تنکابن در کمیته اشتغال شهرستان تنکابن و بعد در جمع خبرنگاران غرب مازندران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ گفت.

سید محمد موسوی در این جلسه با بیان اینکه هرکه اشتغال ایجاد کند به مانند جهاد در راه خدا است،اظهار کرد: در حال حاضر که برخی کارخانجات کشور رو به تعطیلی رفته است این گروه صنعتی 120 درصد رشد فروش داشته است و با کمک نیروهای خود روبه جلو می رود.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه تنها با 34 نیرو کار خود را آغاز کرد افزود: در حال حاضر با کارمندان خود در سایر استانها به بیش از هزار نفر می رسد و هر سال نیز در حال افزایش نیرو و رشد است.

مدیر عامل یک گروه صنعتی بهداشتی گفت: 92 درصد از خط تولید کارخانه را معلولان می چرخانند و این امر نشان می دهد که معلولان دارای توانمندی های زیادی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

موسوی خطاب به اعضای جلسه کمیته اشتغال بیان کرد: سرمایه گذار در هر نقطه که خواستار سرمایه گذاری باشد به دنبال سود و امنیت اقتصادی  است و همه مسئولان باید با کمک هم این زمینه را فراهم کنند تا اشتغال نیز ایجاد شود.

وی با تاکید بر فراهم کردن بستر امنیت برای سرمایه گذاری ابراز کرد: امروز به یک بن بست در سرمایه گذاری رسیده ایم که راه برون رفت از این چالش شغل و رونق اقتصادی است.

کارآفرین با اشاره به قابلیت های فراوان دریای خزر در پرورش ماهی و صنعت گردشگری گفت: این دریا در منطقه مازندران قابلیت 400 هزار تن پرورش ماهی در قفس را به صورت سالانه دارد و باید از این ظرفیت بهره برد و مسئولان امر راه را برای سرمایه گذاری کوتاه کنند.

موسوی با بیان اینکه طی دو سال گذشته در منطقه چلک نوشهر اقدام به بیش از 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، افزود: این سرمایه گذاری که تا پایان به بیش از 1300 میلیارد تومان می رسید به علت کلاهبرداری شخصی و ضبط برخی اموال مسکوت مانده است.

وی خاطرنشان کرد: صداوسیما و بسیاری از کانال های خبری خبر مربوط به دستگیری این شخص را درج کردند اما همچنان این پرونده بلاتکلیف مانده است و از استانداری و دستگاه قضا می خواهم نسبت به رفع این مشکل کمک کنند.

بنیانگذار کانون معلولان توانا با تاکید بر رفع موانع داخلی برای سرمایه گذاری اظهار کرد: باید دادگاه ویژه کارآفرینان تشکیل شود تا با اخلال گران امنیت اقتصادی و مفسدان اقتصادی در کمترین زمان ممکن  برخورد جدی صورت گیرد.

موسوی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد معلول در جهان زندگی می کنند تصریح کرد: باید در بحث آموزش و زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در برخورد با معلولان در جهان و کشور کار بیشتری انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه