English

استفاده از سامانه های دیجیتال و فناوری های نوین در امدادرسانی هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: برنامه راهبردی در جمعیت هلال احمر به منظور توسعه فرهنگ داوطلبی، استفاده از سامانه های دیجیتال و فناوری‌های نوین است.

استفاده از سامانه های دیجیتال و فناوری های نوین در امدادرسانی هلال احمر

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی اکبری در بازدید از جمعیت هلال احمر بخش بندپی شهرستان بابل اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر به عنوان سازمانی با کارکرد اجتماعی وظیفه سنگینی را در جامعه برعهده دارد که تحقق کامل اهداف آن مستلزم توسعه فرهنگ داوطلبی از راه بهره گیری از سامانه های دنیای دیجیتال است.

وی تصریح کرد: برنامه راهبردی در جمعیت هلال احمر به منظور توسعه فرهنگ داوطلبی، استفاده از سامانه های دیجیتال و فناوری‌های نوین است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: شاخصه مهم بهره‌گیری از سامانه های دیجیتال، حذف فاصله و آسانی در دسترسی و امکان برقراری ارتباط در کمترین زمان ممکن با افراد، گروه‌ها و جامعه هدف است.

اکبری مدیریت در دنیای جدید مبتنی بر اقدامات نرم افزاری دانست و اظهار کرد: دوران مدیریت سخت‌افزاری گذشت و اینگونه تحرک‌ها کارآیی خود را ازدست داد.

وی با تاکید بر اینکه با تداوم نظام سنتی داوطلبی، اهداف نهایی محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ داوطلبی در جامعه به صندوق صدقات منتهی می‌شود و در چنین شرایطی راهی جز شفاف‌سازی و هم افزایی با مردم وجود ندارد که البته این فرآیند، روندی دشوار و مستلزم اصلاح بخش فراوانی از باورهای مردم است.

اکبری تصریح کرد: یکی از الزام‌های مهم در راستای توسعه فرهنگ داوطلبی این است که به جای نگاه مادی و محاسبه ارزش اقتصادی فعالیت‌های داوطلبی، به ارزش‌های معنوی و میزان مشارکت محوربودن آن توجه کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: آنچه به یک فعالیت داوطلبی ارزش می‌دهد هزینه مادی آن نیست بلکه میزان مشارکت مردمی در آن پروژه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی در مجموعه های اداری، اظهار کرد: واقعیت این است که نهادینه سازی فرهنگ سازمانی با بخشنامه و اقدامات دستوری محقق نمی‌شود بلکه این امر مستلزم حضور مستقیم، گفت‌وگو و تدوین استراتژی بر اساس واقعیات ملموس است.

اکبری عمق بخشی فرهنگ سازمانی را فرآیندی سخت و پیچیده خاطرنشان کرد و گفت: یکی از موثرترین اقدام در تغییر، اصلاح و تعمیق فرهنگ سازمانی، ارتباط مستقیم مدیریت با مجموعه همکاران در واحدهای مختلف است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه فرهنگ سازمانی در مجموعه هلال احمر بر محور توسعه فعالیت‌های داوطلبی و ارائه خدمات امداد و نجات به همنوعان و ترویج مهرورزی و صلح در راستای صیانت از کرامت انسانی تمرکز یافته است، گفت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک سازمان اجتماعی، مدل رفتاری خاص خود را دارد.

وی افزود: مفهوم عملیاتی این مدل این است که برای تحقق فرهنگ سازمانی باید با گروه‌های مختلف اجتماعی مکالمه و مفاهمه داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه