English

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از فردا در مازندران آغاز می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: هدایت تحصیلی به‌صورت رسمی از روز سه‌شنبه ۲۷ تیر ماه امسال در مازندران آغاز می‌شود

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از فردا در مازندران آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، اسفندیار نظری اظهار کرد: هدایت تحصیلی به‌صورت رسمی برای ثبت‌نام پایه‌های نهم و دهم از روز سه‌شنبه ۲۷ تیر ماه امسال در مازندران آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان هنگام مراجعه به مدرسه مبدأ نمون‌برگ شماره ۶ و ۷ را دریافت می‌کنند که در نمون‌برگ ۶ عملکرد مشاوره‌ای و تحصیلی فرد با خود مقایسه خواهد شد اما نمون‌برگ  شماره ۷ که فرم اصلی هدایت تحصیلی و مشخص‌کننده رشته دانش‌آموز است، کف معدل شاخه و رشته دانش‌آموز را مشخص خواهد کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: دانش‌آموز براساس اولویت الف تا د به مدرسه مقصد که متوسطه دوم است همراه با معرفی‌نامه ثبت‌نام خواهد کرد.

نظری با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که در نمون‌برگ شماره ۷ گروه الف هستند از تاریخ ۲۷ تیر ماه  تا ۵ مرداد ماه به مهلت ۸ روز کاری ثبت‌نام خواهند کرد، ادامه داد: گروه‌های ب از ۸ تا ۱۱ مرداد  و گروه ج و د از ۱۲ تا ۱۹ مرداد ماه ثبت‌نام خواهند کرد که البته این تاریخ‌ها پیشنهادی بوده و شهرستان‌ها و مناطق می‌توانند به‌تناسب وضعیت شهرستان زمان‌بندی بیشتر یا کمتری را در نظر گیرند.

وی تصریح کرد: اگر دانش‌آموزی قبولی خرداد باشد اما در هیچ یک از گروه‌های الف تا د قرار نگیرد با هماهنگی مشاور مدرسه و کمیته هدایت تحصیلی شهرستان و مناطق نسبت به هدایت مجدد اقدام خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: با توجه به سه عامل عملکرد مشاوره‌ای و تحصیلی و ظرفیت شهرستان و مناطق دانش‌آموز برابر پرونده الکترونیکی خود به شاخه و رشته‌های مورد نظر هدایت خواهد شد.

نظری با اعلام اینکه امسال در مازندران ۳۹ هزار و ۹۴۱ دانش‌آموز به سه شاخه نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت می‌شوند، گفت: انتظار ما از خانواده‌های پایه نهم این است که در مهلت زمان تعیین شده به مدارس مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه