English

اقدام مهم دولت روحانی در مازندران کاهش آسیب های اجتماعی است

استاندار مازندران گفت: اجرای گسترده طرح های فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی و حذف نقاط آلوده در شهرهای این استان یکی از اقدام های مهم دولت تدبیر و امید بوده است.

 اقدام مهم دولت روحانی در مازندران کاهش آسیب های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج، ربیع فلاح در همایش منطقه ای استانداری های گلستان، مازندران و سمنان افزود : در گذشته و با وجود شعار فرهنگی فراوان، اقدامی برای حل این معظلات نشد و رشد قارچ گونه مناطق آلوده آسیب های زیادی را به مازندران تحمیل کرد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح های کارشناسی شده، حذف این مناطق را در دستور کار قرار داد که در حال حاضر حتی یک مرکز آلوده هم در مازندران مشاهده نمی شود.

استاندار مازندران به برخورداری مازندران از ساحل و لزوم ارائه خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران اشاره کرد و گفت : یکی از معضلات همیشگی دریا در مازندران به خصوص در ایام پرتردد سال، افزایش تعداد مرگ ناشی از غرق شدگی در دریا بود که در دولت تدبیر و امید و با توسعه طرح های سالمسازی سواحل، تعداد کشته شدگان دریا در مقایسه با دوره قبل 73 درصد کاهش یافت .

وی اظهار کرد: این کاهس محسوس اگر چه بسیار قابل توجه و امید بخش است ، ولی امیدواریم در فرآیند اجرای طرح ها به گونه ای حرکت کنیم که تعداد کشته شدگان دریا را به حداقل ممکن رسانده و دیگر شاهد مرگ و غرق شدن در دریا نباشیم.

استاندار مازندران گفت : مازندران به واسطه برخورداری از آب و هوای مطلوب، همواره از مقاصد گردشگری در کشور است و مطابق آمارهای ارائه شده سال قبل بیش از 42 میلیون مسافر در استان اقامت شبانه داشتند که باید از این مزایا برای افزایش بیشتر درآمدها و بهبود شرایط اقتصادی استفاده کنیم.

وی طرح های عمرانی را یکی از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید در مازندران دانست و افزود : آسیب جدی این بخش مهم و تاثیرگذار در استان، وجود طرح های نیمه تمام فراوان باقی مانده از دولت گذشته است.

فلاح گفت : چندین هزار طرح نمیه تمام در مازندران وجود دارد که برای تکمیل و به بهره برداری رساندن آن ها نیازمند چندین هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که تخصیص آن ها با توجه به بودجه های دولتی موجود، سخت و دشوار است.

فلاح بر لزوم شناسایی ظرفیت های هر استان و برنامه ریزی متناسب با ظرفیت های منطقه تاکید کرد و افزود : به عنوان نمونه، توجه به بخش کشاورزی یکی از اولویت ها و لازمه رسیدن به رشد و توسعه استان است که باید برای فراهم کردن زیرساخت های لازم این بخش مانند آب مورد نیاز بیش از پیش تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که کشاورزی مازندران سال ها است با آن دست و پنجه نرم می کند، کمبود آب مورد نیاز است و این مشکل در شرایطی مازندران را به خود مشغول کرده که 20 میلیون متر مکعب آب در دقیقه از رودخانه ها به دریا ریخته و از آن استفاده نمی شود.

استاندار مازندران گفت : تا زمانی که نتوانیم از این آب های به هدر رفته استفاده کنیم، کم آبی گریبان گیر استان بوده و برای جبران منابع آبی باید چشم انتظار بارش باران باشیم.

فلاح افزود: یکی از اقداماتی که از سال 63 در مازندران اجرا شده و هنوز به پایان نرسیده است، ایجاد کانال برای انتقال آب رودخانه های مازندران به زمین های کشاورزی گلستان است که با گذشت سال ها هنوز بخش زیادی از این مسیر حدود 200 کیلومتری ساخته نشد.

وی بر لزوم ایجاد سدهای جدید در مازندران تاکید کرد و گفت: یکی از راه های حل دائمی مشکل هدر رفتن آب های سطحی در مازندران ایجاد سد است که امیدواریم دولت با توجه به توجیه فراوان این کار بزرگ، زمینه انجام آن را فراهم کند.

فلاح بیان کرد: مازندران با وجود آن که استانی با بارش های فراوان است اما به دلیل ناتوانی در استفاده صحیح از آب های سطحی، همواره با مشکل تامین آب شرب و کشاوزی رو به رو بوده و در زمره استان های متوسط کشور از لحاظ منابع آبی قرار دارد.

وی افزود : 15 درصد از آب شرب مازندران از طریق آب رودخانه و سدها و بقیه آن از چاه ها تامین می شود که تداوم استفاده از آب چاه ها، مشکلات و آسیب های جدی برای محیط زیست به همراه خواهد داشت.

استاندار مازندران به برنامه جدی دولت برای استفاده مطلوب از ظرفیت دریای خزر اشاره کرد و گفت: راه اندازی مرکز تولید خاویار یکی از برنامه های به ثمر نشسته بود که با انجام آن، تاکنون 2 تن خاویار از این مرکز تولید و صادر شد و در این در حالی است که کل خاویار تولید شده در دریای خزر پنج تن است.

فلاح یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام برای بهره برداری از توان دریا را اجرای طرح پرورش ماهی در قفس برشمرد.

وی گفت: این طرح سابقه حدود 100 ساله در دنیا دارد، هنوز اجرای آن در ایران و دریای خزر با همه ظرفیت های فراوانش فراگیر نشده که با توجه به ظرفیت فراوان این طرح برای ایجاد شغل، باید توسعه آن در دستور کار بیشتر قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی