English

۲۰ درصد از کلاس های درس مدارس دولتی مازندران تخریبی است

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت: سه هزار و 680 کلاس درس مدارس دولتی در استان در شرایط تخریبی بوده و برای تحصیل دانش آموزان نامناسب است که 20 درصد از کلاسهای درس استان را شامل می شود.

20 درصد از کلاس های درس مدارس دولتی مازندران تخریبی است

به گزارش خبرگزاری موج، مازندران دارای بیش از 6 هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی با 27 هزار کلاس درس است که از این میزان بیش از 18 هزار کلاس درس مربوط به مدارس دولتی است .

قربانعلی شیرزاد اظهار داشت : از مجموع 18 هزار و 655 کلاس درس فعال در استان ، 13 هزار کلاس مستحکم و مقاوم بوده و از استاندارد برخوردار است .

وی افزود : همچنین از کلاس های فوق یکهزار و 974 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است که در انتظار دریافت بودجه می باشند .

مدیر کل تجهیزات و نوسازی مازندران اظهار داشت : از ابتدای سال 92 تا پایان سال 95، در راستای طرح افزایش فضای آموزشی و پرورشی و با نشاط سازی مدارس ، 190 طرح و بالغ بر یک هزار و 162 کلاس استاندارد سازی شد .

وی گفت : تاکنون برای تکمیل این طرح ها یک هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت : طرح تامین تجهیزات گرمایشی مدارس برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار مانند آتش سوزی و جایگزینی تمامی بخاری های مدارس با سامانه گرمایشی استاندارد ، از ابتدای دولت یازدهم آغاز شد و مهم ترین اقدام دولت در بخش استاندارد سازی مدارس است .

شیرزاد اظهار داشت که از سال تحصیلی 92-93 تا به امروز هشت هزار و 650 کلاس درس در یکهزار و 709 مدرسه به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شدند .

وی افزود : هزینه این طرح بیش از 70 میلیارد تومان بود که حدود 50 ملیارد تومان آن تخصیص داده شده است .

شیرزاد تکمیل طرح های نیمه کاره با اولویت طرح های با پیشرفت بالا ، تکمیل طرح استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس و تکمیل تعدادی از طرح های ورزشی نیمه کاره را از اولویت های سال 96 در استان مازندران است .

مدیرکل تجهیز و نوسازی گفت که طرح های نیمه تمام استان از جمله 9 استخر ، 33 مجموعه ورزشی و 12 مجموعه پرورشی است که بیش از 52 میلیارد تومان برای تکمیل این طرح ها اعتبار نیاز است .

وی همچنین افزود : 673 کلاس درس در 93 مدرسه در دست مقاوم سازی و استاندارد سازی است که بیش از 75 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این طرح ها نیاز است .

قربانعلی شیرزاد همچنین مشارکت خیرین در تجهیز و استانداردسازی مدارس در چند سال اخیر مثبت ارزیابی و بیان داشت: از سال 92 تاکنون خیرین حدود 135 میلیارد تومان در بخش مقاوم سازی و استاندارد سازی کمک کردند. مازندران حدود 530 هزار دانش آموز دارد که از این تعداد 430 هزار دانش آموز در مدارس دولتی در حال تحصیل هستند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه