English

معاون آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

۵۴ درصد از معلمان مازندران بالای ۲۰ سال سابقه کار دارند

سید عیسی میرشفیعی با بیان اینکه 54 درصد از معلمان مازندران بالای 20 سال سابقه کار دارند، گفت که این نیروها تا 10 سال آینده بازنشسته می شوند و لازم است برای این منظور هم چاره اندیشی شود.

54 درصد از معلمان مازندران بالای 20 سال سابقه کار دارند

به گزارش خبرگزاری موج،معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران در همایش استانی درس پژوهی در قائم شهر با بیان اینکه استان مازندران در سال تحصیلی گذشته سه هزار و 994 مدرسه با 507 هزار و 390 دانش آموز داشت که 2 هزار و 119 مدرسه استان مربوط به مقطع ابتدایی است، اظهار کرد:  804 مدرسه به تعداد یک هزار و 244 کلاس درس چندپایه در مازندران وجود دارد که 17 هزار دانش آموز در آنها تحصیل کرده و مقطع ابتدائی 36.58 درصد از نیروهای آموزش و پرورش مازندران را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه 54 درصد از معلمان مازندران بالای 20 سال سابقه کار دارند، گفت که این نیروها تا 10 سال آینده بازنشسته می شوند و لازم است برای این منظور هم چاره اندیشی شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران همچنین سابقه کار 30.29 درصد از نیروهای آموزشی استان را 10 سال اعلام کرد.

میرشفیعی با تاکید بر کمبود نیروی آموزشی تا سال 1400، گفت: با وجود اینکه ورودی دانشگاه فرهنگیان استان تا سال 1400 تنها 794 نفر نیروی آموزشی خواهد بود، در همان سال سه هزار و 554 نفر خروجی از آموزش و پرورش صورت می گیرد که به معنای کمبود 2 هزار و 760 نیروی آموزشی برای استان خواهد بود.

وی از بازنشستگی 567 نفر از نیروی آموزش ابتدایی در سال جاری خبر داد و گفت که امسال ورودی نیرو در این بخش367 نفر بود و آموزش و پرورش مازندران با 200 نفر کمبود نیروی معلم مواجه می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران عدم تخصیص سهمیه مناسب در آزمون استخدامی برای استان، وجود کلاس های پایه ششم مختلط در مدارس روستایی، فقدان اعتبارات کافی برای پرداخت حق التدریس معلمان بالای 20 سال سابقه آموزشی، عدم تسهیلات و امتیازات مناسب برای جذب و نگهداشت نیروهای کارآمد در دوره ابتدایی و تقویت نگاه تخصصی و زیربنایی به این دوره تحصیل را از دیگر چالش های پیش روی آموزش و پرورش استان اعلام کرد.

میرشفیعی گفت: اساسی ترین رویکردها توسعه عدالت محوری آموزش و برابرسازی فرصت ها، تمرکز بر والدین به عنوان افراد تاثیر گذار بر دانش آموز، ارتقای صلاحیت حرفه ای کارکنان و بانشاط سازی فضای آموزشی با رویکرد بازی است.

وی در مورد پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش دبستانی گفت: این بخش با  27.3 دهم درصد نسبت به  سال گذشته با رشد همراه بوده و ۱۰ میلیارد ریال برای حمایت ازدانش آموزان مناطق محروم هزینه شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مازندران استان معین خانواده آگاه همگام با اوان کودکی شد به استراتژی ها ی موجود اشاره کرد و افزود: کتاب آموزش والدین در تمام پایه ها  انجام شد و ارایه  برنامه مناسب برای کارگاه آموزش و پرورش و یکپارچه سازی برای مدیریت پیش دبستانی، ارتقای صلاحیت های حرفه ای کارکنان در راستای برگزاری آزمون ارتقای صلاحیت حرفه‌ای مدیران و معاونین مدارس ابتدایی برگزاری آزمون کارگاه آموزشی ویژه معلمان زیر ۶ سال سابقه  و توانمندسازی معلمان چند پایه، نشست فضاسازی آموزشی با اجرای طرح جابر، عدم وجود کلاس های پایه ششم مختلف در مدارس روستایی و نبود امتیازات مناسب برای جذب و نگهداشت نیروهای کارآمد در دوره ابتدایی به نگاه تخصصی و زیربنایی این دوره کمبود نیروی انسانی از استراتژی های پیش رو است.

میر شفیعی اجرای برنامه شش سه سه را از چالش ها عنوان کرد و افزود: اجرای آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، نبود اعتبارات کافی برای پرداخت حق التدریسی معلمان بالای ۲۰ سال سابقه آموزشی، رها شدگی دانش آموزان در ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی ارزیابی کیفی  و  برنامه حجم زیاد محتوای آموزش و عدم تناسب آن با میزان ساعت برنامه درسی از چالش های پیش رو است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه