English

بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران از بدهی 100 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: این مربوط به دولت تدبیر و امید نیست و از دولت‌های گذشته باقی مانده است و سالانه 20 هزار میلیارد تومان به این بدهی افزوده می‌شود.

بدهی 100 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج، سیدعلی‌اصغر محمودی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد با اشاره به اینکه تعداد ۵۰ میلیون نفر جمعیت کشور زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است که درآمد هزینه است و خودش باید درآمدش را تأمین کند و به جامعه هدف خدمات‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه از زمان حیات تا مرگ ۲۰ نوع خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود، افزود: در سال گذشته بودجه این سازمان ۷۲ هزار میلیارد تومان بود که در سال جاری به ۸۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران با اشاره به اینکه حوزه تأمین اجتماعی در سه بخش بیمه، درمان و اقتصادی فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: عمده درآمد تا تأمین منابع از محل وصول حق بیمه‌ها بالغ بر ۹۰ درصد است که ۱۰ درصد متفرقه ناشی از سود شرکت‌ها است.

وی عنوان کرد: در حوزه درمان نیز در دو حوزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم و از طریق بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ملکی به صورت رایگان و نیز به شیوه عقد قرارداد با خصوصی و دولتی خدمات‌رسانی می‌شود.

محمودی تصریح کرد: ۲۷ درصد حق بیمه‌ای که سهم بیمه شده و کارفرما است ۹ درصد سهم درمان است که به معاونت درمان سازمان تخصیص می‌یابد و مأموریت اصلی سازمان تأمین اجتماعی گسترش چتر حمایتی در جامعه است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه از 3 میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت مازندران، ۶۲۰ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند، گفت: ۱۲۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر و ۱۲ هزار مقرری‌بگیر بیکاری هستند که  با احتساب افراد تبعی، مجموعاً یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش قرار دارند که از نظر آماری ۵۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بودجه مازندران در بخش تأمین اجتماعی 2 هزار و 197 میلیارد تومان منابعی و 2 هزار و 336 میلیارد تومان نیز مصارفی است که مصارف از منابع سبقت گرفته است، اظهار کرد: باید برای تعادل و توازن در سطح استان و کشور از سوی مراجع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز تدابیری اندیشیده شود زیرا این صندوق حق‌الناس و متعلق به نسل آینده است و نباید اجازه داد ورشکسته شود.

محمودی با بیان اینکه در استان مازندران ماهانه بالغ بر 150 میلیارد تومان به بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقوق پرداخت می‌کنیم، ابراز کرد: حدود 79 هزار بازنشسته در مازندران داریم که نسبت به سال 92 دارای 25 درصد رشد است و 7 هزار و 200 نفر از کارافتاده وجود دارند که 18.5 درصد رشد نسبت به سال 92 دارد.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار نفر بیمه‌شده بیکار در مازندران هر ماه حدود 13 میلیارد تومان حقوق بیکاری می‌گیرند، یادآور شد: متوسط پرداختی به بازنشستگان تأمین اجتماعی یک‌میلیون و 592 هزار تومان، از کارافتادگان یک‌میلیون و 135 هزار تومان و متوسط پرداختی به بازماندگان یک‌میلیون و 191 هزار تومان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه در سال 92 تعداد بیمه‌شدگان در مازندران 582 هزار نفر بودند که این رقم در سال 95 به رشد 8 درصدی رسید، گفت: در دولت گذشته 8 مدیرعامل در تأمین اجتماعی کشور عوض شد و فضای سازمان تأمین اجتماعی به شدت سیاسی شده بود و این سازمان آسیب جدی دید.

وی با تأکید بر اینکه تحریم اقتصادی، نوسانات ارزی، بحران‌‌ها و بلایای طبیعی بر منابع تأمین اجتماعی اثرگذار است، تصریح کرد: دولت 100 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است که البته این مربوط به دولت تدبیر و امید نیست و از دولت‌های گذشته باقی مانده است و سالانه 20 هزار میلیارد تومان به این بدهی افزوده می‌شود ولی برای نخستین بار و در دولت تدبیر و امید مبلغ 9 هزار و 200 میلیارد تومان بدهی به تأمین اجتماعی پرداخت شدند.

محمودی افزود: کارفرمایان مازندرانی از گذشته تا سال 95 مبلغ 460 میلیارد تومان به تأمین اجتماعی مازندران بدهکار هستند که حدود 67 میلیارد تومان در سال گذشته بخشیده شد و از 460 میلیارد تومان مبلغ 50 میلیارد تومان به دستگاه دولتی مربوط است که 20 میلیارد تومان مشمول بخشودگی شدند و 20 میلیارد هم تقسیط بندی شدند.

وی ادامه داد: نساجی مازندران بالغ بر 45 میلیارد تومان بدهی دارد که هنوز تعیین تکلیف نکردند و آموزش و پرورش مازندران 39 میلیارد تومان بدهی دارد که 21 میلیارد تومان بخشیده شد و 17 میلیارد و 700 میلیون تومان در 12 قسط در حال پرداخت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی