English

تملیک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها تضاد با ایجاد اشتغال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: تملیک واحدهای تولیدی از سوی بانک نه تنها کمکی به چرخه اشتغال نمی‌کند بلکه در تضاد با ایجاد شعار امسال است.

تملیک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها تضاد با ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد محمدپور عمران اظهار کرد: در سال‌های 89 و 90 تملیک واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها خیلی سرعت گرفته بود که این روند در دو سه سال گذشته بسیار کند شده است.

وی از اهتمام و حساسیت دولت و مسوولان این امر جهت حل  این مساله خبر داد و گفت: براساس مستندات موجود این آمار در سال‌های اخیر روند نزولی به خود گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: به دلیل شرایط مختلف چنانچه یک واحد تولیدی پاسخگوی تعهداتی که نسبت به بانک در قبال تسهیلاتی که گرفته شده نباشد بانک‌ها نسبت به آن واحد تولیدی در رهن ، مبادرت به صدور اجرائیه از طرق قضایی کرده و آن را به تملیک خود درمی‌آورند که توانستیم از نیمه دوم سال 1392 تا سال 1395 این سرعت را کم کرده تا آنجا که هم اکنون این آمار به 20 درصد سال‌های قبل از 92 نیز نمی‌رسد.

این مسؤول با اشاره به تشکیل کمیته‌ای با عضویت دستگاه‌های اجرایی و قضایی و بانک‌‌ها در استان برای حل مشکلات واحدهای تملیکی گفت: این واحدها یک سرمایه و ثروت ملی است که به‌خاطر تعطیل شدن و تملیک شدن در سال‌های گذشته نه تنها در برهه فعلی کمکی به چرخه اشتغال نمی‌کنند بلکه هیچ سودی هم به حال بانک‌ها نداشته و فقط در ترازنامه آنها به عنوان یک دارایی محسوب می‌شود.

محمدپورعمران ادامه داد: ما باید گونه‌ای عمل کنیم که یک واحد تولیدی بخاطر بدهی تعطیل نشود و حتی اگر بانک‌ها بخواهند برای تادیه حقوقشان اقدام کنند این اقدام نباید باعث تعطیلی و یا غیرفعال شدن شرکت های تولیدی شود.

وی گفت: هم‌اکنون در استان و در این کمیته مورد به مورد مشکلات  واحدهای تملیکی را در جلسات با بانک‌ها مورد بررسی قرار داده تا در سال تولید و اشتغال این واحدهای تولیدی  مجدداً به چرخه تولید برگردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه