English

صنعت در کشور وارد روزمرگی شده است

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه صنعت در سال های گذشته وارد روزمرگی شده و مسایل و مشکلات این بخش به روز است و این‌مورد به تشکل ها نیز تسری یافته است

صنعت در کشور وارد روزمرگی شده است

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی رضوی در نشست خبری  اظهار کرد: پارادوکس ایجاد صنعت در مناطق سبز موجب شده است در مازندران از توسعه صنعتی برخوردار نباشیم در حالی که بسیاری از کشورهای سبز دنیا در این زمینه تجارب و عملکردهای خوبی دارند.

وی افزود: اینکه به دلیل مسایل زیست محیطی از توسعه عقب بمانیم در  حالی که محیط زیست نسبت به کوچکترین تحرک صنعتی حساس شده است نمی توان کاری انجام داد، در مازندران هرچقدر هم حال واحدهای صنعتی خوب باشد واحدهای شاخص به اندازه برخی استان ها بازدهی و اشتغال کافی ندارند و باید برای رفع عقب ماندگی تلاش های زیادی صورت گیرد.

رضوی با اشاره به اینکه خانه صنعت به عنوان یکی از سه ان‌جی او صنعت کشور باید اقداماتی انجام  دهد که بتواند به صنعت کمک کند اما بخش خصوصی آنچنان که باید همت لازم برای ارتقای جایگاه خود انجام نداده است، اظهار کرد: اینکه دولت ما را به جایگاه واقعی خود برساند عبث است؛ بخش خصوصی می تواند و باید بتواند  خود روی پا بایستد.

وی با اشاره به اینکه صنعت در سال های گذشته وارد روزمرگی شده و مسایل و مشکلات این بخش به روز است و این‌مورد به تشکل ها نیز تسری یافته است، عنوان کرد: خانه صنعت و معدن در حال رفع مشکلات موضوعی اعضای خود است در حالی که خانه صنعت باید بتواند که در حرکت روبه جلو صنعت این بخش را به جلو سوق دهد همه امید این است که توازنی در این زمینه برقرار شود.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با تاکید براینکه سهم مازندران در تصمیم سازی صنعت کشور اندک است، گفت: درگذشته مازندرانی ها جایگاه های خوبی در اتاق بازرگانی و خانه صنعت کشور داشتند که این جایگاه ها برای توسعه صنعت مازندران باید برگردانده شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برعهده خانه صنعت نیست اما با توانمندکردن واحدهای عضو همت زیادی می توانیم به خرج دهیم، بیان کرد:حضور خانه صنعت در شورای گفت وگو و ستاد اقتصادمقاومتی می تواند برای ایجاد اشتغال موثر باشد.

رضوی با بیان اینکه ضعف اصلی خانه صنعت و معدن از تشکل ها است و اگر قرار است خانه قوی داشته باشیم باید تشکل های قوی در این عرضه حضور پیدا کنند، گفت: انجمن ها به قدرت قابل ملاحظه دست پیدا کنند، ۸ انجمن در مازندران وجود دارد که باید قوی تر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه