English

حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی است

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران گفت:حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی است که هرسال ۲۰هزار میلیارد تومان به آن بدهی‌ها اضافه می‌شود.

حدود ۱۰۰ هزار میلیارد  تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر محمودی در نشست خبری مشترک مدیران تامین اجتماعی استان مازندران که در سالن تامین اجتماعی شعبه دو ساری برگزار شد اظهار کرد: در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم900میلیارد تومان هزینه شده است و تأمین اجتماعی استان حدود ۷۹هزار نفر بازنشسته را تحت پوشش خدمات خود داده و  آمار از کار افتاده تحت پوشش سازمان هفت هزار و ۲۰۰، فوتی ۳۳هزار نفر بوده که با افراد و تبعه شمار جمعیتی که از تأمین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند ۲۶۰هزار نفر است.

وی افزود: جمعیت بیکارانی که سازمان تأمین اجتماعی مازندران بیمه بیکاری دریافت می‌کنند حدود ۱۲هزار نفر بوده و  متوسط پرداختی ماهانه سازمان به بازنشستگان تحت پوشش یک میلیون و ۵۹۲هزار تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران افزود: میزان سازمان  پرداختی به از کار افتادگان یک میلیون و ۱۳۵هزار تومان و میزان پرداخت به  بازماندگان یک میلیون و ۱۹۱هزار تومان است.

محمودی، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۲۰نوع خدمات را به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند، گفت: مهم‌ترین این خدمات درمانی است که  ۹درصد از ۳۰درصد به آن بخش اختصاص می‌یابد و مابقی به از کارافتادگی و فوتی است.

وی  با اشاره به اقدامات  سازمان در سال جاری  گفت: برای نخستین بار در طول برنامه اول تا ششم در ماده ۱۳نمایندگان مطالبات و دیون خود را در این قانون پیش بینی کرده و دولت مکلف  به پرداخت بدهی‌های قطعی شده تأمین اجتماعی است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان مازندران، در ادامه با بیان  اینکه افرادی که از یارانه بیمه ای برخوردار هستند، ۲۰درصد آن توسط دولت پرداخت شده و جزو مواردی است که در تجمیع بدهی‌های دولت قرار دارد، تصریح کرد: بودجه سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی کشور ۷۲هزار میلیارد تومان بوده و این رقم در سال جاری به  ۸۲هزار میلیارد تومان رسیده است.

محمودی، افزود: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد  تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی است که هرسال ۲۰هزار میلیارد تومان به آن بدهی‌ها اضافه می‌شود.

وی، به مهمانان ناخوانده ای که به لیست تأمین اجتماعی در طول سال های قبل اضافه شد اشاره کرد و گفت: دولت فعلی با وجود مشکلات مالی بیمه افراد را قطع نکرده بلکه راست آزمایی از بین  بیمه شده‌های قالی بافی و کارگر ساختمانی صورت گرفت .

محمودی خاطرنشان کرد: متاسفانه  قبل از راست آزمایی ۴۳هزار نفر قالی باف بیمه شده داشتیم که پس از آن به۲۳هزار نفر قالیباف فعال و واقعی کاهش یافت.

وی درباره مطالبات سازمان تأمین اجتماعی مازندران از دستگاه‌های اجرایی استان و کارفرمایان  ۴۶۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مطالبات این سازمان از دستگاه‌های دولتی ۵۰میلیاردتومان بوده که ۲۰میلیارد تومان بخشوده و ۱۰میلیارد تومان تقسیطی پرداخت و ۱۰میلیارد تومان دیگر هم مراجعه ای نداشتند.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران، درباره اجرای قانون بخشودگی جرائم گفت: با اجرای  این قانون کمک زیادی به کارفرمایانی  شده است که نتوانستند حق بیمه خود را پرداخت کنند ضمن اینکه در مازندران ۹هزار و ۱۹۷کارفرما درخواست بهره مندی از این قانون را داشتند.

محمودی ادامه داد: کل بدهی این کارفرمایان ۲۴۲میلیارد تومان بوده که ۷هزار و ۲۲۶نفر از کارفرمایان با ۲۰۴میلیارد تومان بدهی مشمول قانون بخشودگی شدند که میزان این بخشودگی ۶۷میلیارد تومان است و ۱۴۷میلیارد تومان اصل بدهی مانده مقرر شد به صورت تقسیط پرداخت شود و در ارزیابی کشوری به عمل آمده مازندران در این بخش رتبه برتر در کشور را کسب کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه