English

برگزاری نخستین جشنواره کتاب در رسانه در مازندران

اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران نخستین جشنواره کتاب در رسانه را در این استان برگزار می‌کند.

برگزاری نخستین جشنواره کتاب در رسانه در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، جشنواره کتاب در رسانه با موضوعات معرفی کتاب، کتابخانه، اهمیت مطالعه، راهکارهای ترویج کتابخوانی و نقش کتاب در تعلیم و تربیت در 6 بخش خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، تیتر و عکس برگزار می شود.

آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با دعوت از تمامی رسانه ها و خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی استان برای شرکت در این جشنواره اظهار کرد: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و هدایت افکار عمومی در بسترسازی فکری و فرهنگی جامعه اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: از آنجائیکه کتاب هم می تواند به نوعی در حوزه رسانه تعریف شود و مطالعه، فصل مشترک کتاب و رسانه است، بنابراین جشنواره کتاب در رسانه یک ضرورت مهم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران افزود: رسانه ها تاکنون بر اساس دغدغه و تشخیص مناسب خود، در مسائل فرهنگی تمرکز خوبی بر روی مسئله کتاب داشته اند و این جشنواره فرصت مناسبی برای جمع‌بندی اقدامات ارزشمند رسانه ها در این حوزه و تقدیر از برترین آثار تولیدی آن ها است.

ولی پور با بیان اینکه اهالی رسانه تا پنجم مردادماه امسال برای تولید اثر در بخش های پنج گانه جشنواره فرصت دارند، گفت: علاوه بر اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان به مناسبت روز خبرنگار، آثار برتر در قالب یک نمایشگاه به نمایش در می‌آید.

وی افزود: علاقمندان می توانند برای شرکت در جشنواره، آثار خود از مرداد ماه 95 را تا پنجم مرداد 96 به روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: این جشنواره در بخش های خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و تیتر برتر برگزار می‌شود و شرکت کنندگان می توانند در یک یا چهار بخش فوق آثار خود را ارسال کنند.

ولی‌پور افزود: تاکید می شود برای هر بخش باید دو نمونه به صورت تایپ شده تنظیم و ارسال شود و موضوعات جشنواره شامل معرفی کتاب، کتابخانه، اهمیت مطالعه و نقش کتاب در تعلیم و تربیت است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه های مازندران طی مراسمی با معرفی برگزیدگان جشنواره جوایز نفیسی به سه برگزیده بخش های چهار گانه اهدا می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در نخستین جشنواره کتاب در رسانه آثار خود را تا تاریخ 5 مرداد به این نشانی ارسال کرده یا تحویل دهند.

ولی‌پور گفت: دبیرخانه جشنواره این اداره کل از تمامی روزنامه نگاران و خبرنگاران رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری دعوت می کند در این جشنواره شرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه