English

لزوم ایجاد امنیت شغلی برای دهیاران

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد امنیت شغلی برای دهیاران در روستاها، گفت: با تلاش نمایندگان مجلس امید داریم دهیاران در آینده نزدیک استخدام شوند و بهتر از گذشته به طرح‌های عمرانی بپردازند.

لزوم ایجاد امنیت شغلی برای دهیاران

به گزارش خبرگزاری موج، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در آیین افتتاح همزمان 26 پروژه عمرانی 12 روستای بخش امامزاده عبدالله ، اظهار کرد: روستاها در کنار شهرها امروزه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند و بیشتر از گذشته این روزها به روستاها و روستانشینان توجه می‌شود.

وی افزود: روستاها منبع تولید، کار و تلاش هستند و بسیاری از تولیدات مورد نیاز شهرها در روستاها به بازار عرضه می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان برنامه مجلس شورای اسلامی برای جذب دهیاران و ایجاد تشکیلات سازمانی برای آنها، تصریح کرد: باید برای دهیاران که در راه سازندگی و عمران روستایی تلاش دارند امنیت شغلی ایجاد شود تا پروژه‌های عمرانی در روستاها به سرانجام رسیده و با آمدن و رفتن دهیاران بی‌سروسامان نشود.

وی با تأکید بر اینکه بدون ایجاد امنیت شغلی دهیاران پروژه‌های عمرانی ضربه می‌خورد و متولی واقعی ندارد، بیان کرد: هم‌اکنون دو نظر در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد که ابتدا کار را به مردم بسپارند و دیگر اینکه برای دولت هزینه نشود البته با قبول داشتن نظر نخست ولی نظر دوم مورد قبول نیست.

یوسفیان‌ملا با اشاره به مخالفت جذب شوراهای حل اختلاف و دهیاران در گذشته توسط نمایندگان مجلس، اظهار کرد: هم‌اکنون مصوبه جذب شوراهای حل اختلاف جا افتاده و زمینه جذب آنها فراهم شد زیرا امروزه همه اعضای شورای حل اختلاف با مجوزات لازم استخدام دولت می‌شوند.

وی ادامه داد: امید داریم در بودجه سال 1397 برای دهیاران اتفاق‌های خوبی بیافتد هر چند باید سازمان دهیاری‌ها در کنار سازمان شهرداری‌های کشور ایجاد شود.

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه جذب اعتبارات پروژه‌های طرح هادی اصرار داریم در سال جاری 18 درصد اعتبارات به شهرستان آمل تعلق یابد.

این مسؤول با اشاره به اینکه آمل سال گذشته در زمینه ایجاد طرح هادی مقام نخست مازندران را به خود اختصاص داد، بیان کرد: با تلاش همه مسؤولان می‌توان در سال جاری در زمینه ایجاد طرح هادی و جذب اعتبارات در سطح کشور دارای رتبه برتر باشیم.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 4 میلیارد تومان اعتبار علاوه بر بودجه عمومی طرح هادی از سوی نوبخت معاون رئیس جمهور اختصاص یافت، گفت: برای ایجاد چاه‌های روستایی، تجهیز و برطرف کردن مشکلات آنها در بخش کشاورزی برنامه‌های زیادی داریم تا کشاورزان بدون دغدغه آب به امر کشاورزی مشغول شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه