English

اجرای طرح پایلوت روستای بدون بیکار در محمودآباد

فرماندار محمودآباد از اجرای طرح پایلوت روستای بدون بیکار در این شهرستان خبر داد .

اجرای طرح پایلوت روستای بدون بیکار در محمودآباد

به گزارش خبرگزاری موج،یحیی یوسف پور در جلسه کار گروه اشتغال شهرستان محمودآباد با بیان اینکه امسال طرح روستای بدون بیکار در محمودآباد اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: یک روستا در سطح شهرستان انتخاب شده تا بتوانیم طرح را در آن اجرایی کنیم و عملیاتی کردن این طرح نیازمند همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و دهیاران است.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم با اجرای این طرح جوانان این روستا را از بیکاری نجات داده و قدمی موثر در جهت ایجاد اشتغال زایی در روستاها داشته باشیم.

یوسف پور با اشاره به اینکه دهیاران نقش اساسی در تحرک 60 درصدی جمعیت روستاها در بحث اشتغال دارند، گفت: دهیاران می توانند با همکاری دهیاران دیگر روستاها در بحث اشتغال خانگی، تولید عسل، قارچ از قشر روستایی حمایت کرده و با شناسایی آن ها در زمینه اشتغال زایی قدم بردارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورتی یک دهیار می تواند در روستا موفق باشد که یک شناسنامه اشتغال در روستای خود داشته و با آن یک مونوگرافی از روستای خود ارائه دهد تا با برنامه ریزی درست گامی مهم در جهت اشتغال روستا بردارد.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی دولت 3 عنصر دولت، مردم و بخش خصوصی نقش دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه محور اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی است و نگاه دولت، نگاه حمایتی  و جلوی قاچاق کالاها را می گیرد ولی مابقی مسائل را خود مردم باید پیگیری کنند، فرهنگ کار باید در بین ما نهادینه شود وگرنه نمی توانیم پیشرفتی داشته باشیم.

وی گفت: دهیاران باید از هر آنچه در روستاها دارند استفاده کرده، منفعل نباشند و با وجود اینکه ما زیر ساخت های لازم با جمعیت بالا را در روستاهای شهرستان خود داریم می توانند به راحتی باعث جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی باشند.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه محمودآباد در بین شهرستان های استان در بحث تردد گردشگر مقام دوم را داراست، افزود:  ما باید با ایجاد انگیزه در بین گردشگران آن ها را به سمت روستاها سوق دهیم چون هر گردشگر خارجی سرمایه گذار می تواند در یک روستا برای 15 نفر ایجاد شغل و هر گردشگر سرمایه گذار داخلی می تواند برای 4 نفر ایجاد شغل کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه