English

نخستین جشنواره ملی کارتون مدیریت پسماند ساری به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره ملی کارتون مدیریت پسماند امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری خانه کاریکاتور و شهرداری ساری با حضور شهردار پایان یافت.

نخستین جشنواره ملی کارتون مدیریت پسماند ساری به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری موج، آئین پایانی نخستین جشنواره ملی کارتون مدیریت پسماند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری خانه کاریکاتور و معاونت شهرداری ساری برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و خواندن سرود ملی آغاز شد و آهنگ سنتی محلی مازندرانی زینت‌بخش این محفل بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در حاشیه این مراسم ، اظهار کرد :این جشنواره برای نخستین‌بار در کشور برگزار شده است.

یاسر بهارفر با اشاره به اینکه پسماند با عنوان طلای کثیف شناخته شده است، افزود: متأسفانه زباله در بیشتر شهرهای مازندران به‌عنوان تهدیدی بزرگ شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: این تهدید به‌دلیل عدم شناخت و توجه کافی به این معضل است که با مشارکت همه اقشار جامعه، هنرمندان و مدیران، صرفاً یک مدیریت اجرایی نیست، چرا که این محصول در منزل تک‌تک شهروندان تولید می‌شود و باید در این زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی درست صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با تأکید بر اینکه از تمام ابزارهای لازم برای مدیریت در این بخش باید استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: ازجمله توجه ویژه به هنر و هنرمند در این زمینه شده که به گفته  معمار بزرگ انقلاب وظیفه هنر وسیله تاباندن نور با مسائل اجتماعی است که با بهره‌گیری آن می‌توان مشکلات را کاهش داد.

بهارفر به نقش تأثیرگذار هنر کاریکاتور در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این زمینه ما از هنر و هنرمندان دعوت کردیم همچنین این اقدام با ریسک بزرگی همراه بود اما با حمایت‌های قاطع شهردار و اعتماد به همکاران می‌تواند تأثیر خوبی به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات به آئین پایانی رسیدیم و باید برای حفظ محیط زیست تداوم مدیریت درحوزه پسماند را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری  ادامه داد: هر کس به سهم خودش نقشی ایفا کند که امیدواریم بتوانیم شاهد برگزاری این جشنواره در سطح گسترده‌تر و بین‌المللی باشیم.

بهارفر با اشاره به اینکه با توجه به اینکه نماهنگ‌های آماده‌شده و تعداد 340 اثر ارسال شد، افزود: همچنین کارگاه دوروزه آموزشی برای علاقه‌مندان به امر کارتون برگزار شد.

وی با اعلام اینکه این جشنواره در 18 محور اصلی به کار خود ادامه داد، بیان کرد: کاهش به حذف زباله در مناطق مختلف شهر حتی در داخل تاکسی در حاشیه جاده‌ها و معابر عمومی، بازیافت کاغذ و کم‌حجم‌سازی زباله، جمع‌آوری نخاله‌ها و سایر با تفکر شهردار ساری و تمبر اختصاصی این جشنواره هم رونمایی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی