English

آتش‌زدن مازاد محصولات کشاورزی خلاف قانون است/ شماره ۱۵۰۴ برای اطلاع آتش‌سوزی به منابع‌طبیعی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران منطقه ساری با بیان اینکه آمار آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی در یک ماه اخیر افزایش داشته است افزود: مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل‌ها با شماره 1504 تماس بگیرند.

آتش‌زدن مازاد محصولات کشاورزی خلاف قانون است/ شماره 1504 برای اطلاع آتش‌سوزی به منابع‌طبیعی

به گزارش خبرگزاری موج،حسینعلی خورشیدی  با اشاره آتش‌سوزی‌های اخیر در مناطق جنگلی استان اظهار کرد: با توجه به وضعیت جوی و افزایش دمای هوا شرایط آتش‌سوزی در جنگل و عرصه‌های منابع‌طبیعی مساعد است.

وی با اشاره به لزوم رعایت مردم و مسافران افزود: اگر مردم، مسافران و گردشگران در عرصه طبیعی در ارتباط با روشن‌کردن آتش رعایت‌های لازم را نکنند فجایع و خسارات زیادی به بار می‌آید. 

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی منطقه‌ساری با اشاره به اینکه همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا موضوع آتش در جنگل و عرصه‌های طبیعی را کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: از شروع فصل بهار بیشترین آتش‌سوزی را در یک ماه اخیر در عرصه‌های طبیعی مازندران منطقه ساری داشته‌ایم.

این مسوؤل با اعلام اینکه در یک‌ماه اخیر 6 هکتار از عرصه‌های منابع‌طبیعی مازندران منطقه ساری دچار آتش‌سوزی شده است، بیان کرد: طبق آمار آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

خورشیدی با بیان اینکه آتش‌سوزی در این فصل به دلیل عوامل انسانی است، افزود: آتش‌سوزی در منطقه میانکاله بهشهر عوامل انسانی بوده و در قائم‌شهر هم به دلیل روشن‌کردن آتش در زمین کشاورزی و در نکا برافروختن آتش توسط شکارچیان گزارش شده است. 

وی با بیان اینکه آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی برای از بین‌بردن مازاد محصولات کشاورزی خلاف مقررات است، یادآور شد: این کار نباید انجام شود اما در صورت انجام باید کشاورزان خط آتش‌بر در کنار اراضی ترسیم کنند تا آتش مهار شده و به اراضی جنگلی سرایت نکند. 

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی منطقه‌ساری با اشاره به اینکه مردم و نهادها در خاموش‌کردن آتش پای‌کار هستند، تصریح کرد: مردم و گردشگران در صورت مشاهده آتش‌سوزی، قاچاق چوب و یا هر عوامل دیگر تخریب در جنگل با شماره تلفن 1504 تماس بگیرند.

خورشیدی از مردم خواست تا در صورت روشن‌کردن آتش در هنگام ترک محل آن‌را خاموش کرده و کشاورزان هم رعایت لازم را در این زمینه انجام دهند تا از خسارات‌ها به منابع طبیعی جلوگیری شود.

 با گرم‌شدن هوا و ورود مسافران و گردشگران و همچنین در فصل برداشت محصولات کشاورزی آتش‌سوزی در سطح عرصه‌های طبیعی اتفاق می‌افتد که لزوم رعایت نکات ایمنی در جلوگیری از خسارت به سرمایه‌های ملی که متعلق به همه نسل‌هاست توسط مردم، مسافران و کشاورزان ضروری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه