English

۱۲۲ هکتار از شمشادستان های ساری آلوده به آفت شب پره است

مدیرکل منابع طبیعی مازندران گفت: از کل مساحت بیش از هفت هزار هکتاری از رویشگاه‌های شمشاد مساحت مناطق آلوده به شب‌پره شمشاد تا تاریخ ۱۶ خردادماه سال جاری حدود ۱۲۲ هکتار است.

۱۲۲ هکتار از شمشادستان های ساری آلوده به آفت شب پره است

به گزارش خبرگزاری موج، ستار بابایی اظهار داشت: پارک جنگلی نور به مساحت ۷ هکتار، جنگل تلوشهر حوزه شهرستان نور به مساحت ۵۰ هکتار، جنگل اشتروش حوزه شهرستان نور ۳۵ هکتار، جنگل رزکه حوزه شهرستان آمل به مساحت ۲۰ هکتار و جنگل شاهبند حوزه شهرستان نکا به مساحت ۱۰ هکتار به آفت شب‌پره مبتلا شده‌اند.

وی افزود: اولین دلیل خطرناک بودن این آفت این است که طی یک سال ۵ الی شش سال تولیدمثل کرده و تکثیر می‌یابد و این امر امکان کنترل و نابودی آن را سخت‌تر می‌کند، دومین دلیل این‌که پس از تغذیه از برگ درختان سراغ پوست درخت رفته و با خوردن آن، موجب مرگ و نابودی کامل شمشاد می‌شود.

بابایی تصریح کرد: سومین دلیل این‌که هر پروانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تخم می‌گذارد که با توجه به این تخم‌گذاری زیاد و تکثیر در پنج نسل و داشتن شش سن لاروی می‌توان تصور کرد که فاجعه‌ای برای رویشگاه‌های شمشاد شمال کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران ساری یادآور شد: اولین آلودگی رویشگاه‌های شمشاد در حوزه این اداره کل در ۷ مردادماه سال ۹۵ در مناطق شمشادی پارک جنگلی آشتیانی شهرستان نور با خسارت شدید مشاهده و گزارش‌شد.

وی درباره اقدامات انجام‌شده برای مهار آفت شب‌پره اظهار داشت: انجام عملیات گشت و سرکشی روزانه کلیه رویشگاه‌های شمشاد حوزه اداره کل به وسعت بیش از هفت هزار هکتار به‌منظور پیش‌آگاهی و در صورت لزوم کانون کوبی مناطق آلوده، شناسایی اولین منطقه آلوده به این آفت در پارک جنگلی نور  و در ادامه آن سایر مناطق بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه