English

یادداشتی از امیرحسین حق جو:

عبوری،ظرفیتی ملی درعملگرایی و الگویی برای شهرداران شمال

قطعا کسانی که قبل از عبوری ساری را دیده بودند ،این شهرستان را به عنوان یک مرکز با شاخص های مرکزیت یک استان زیبا و سرسبز و گردشگرپذیرنمی شناختند.

عبوری،ظرفیتی ملی درعملگرایی و الگویی برای شهرداران شمال

به گزارش خبرگزاری موج، نام ساری،یادآور یک بافت قدیمی و کوچه های تنگ و باریک  که نه امکان تردد در آن براحتی میسربود ونه پارکینگ کافی برای اتومبیل های مراجعان به مرکزاستان درآن موجودبود.

همت بلندوعزم راسخ یک مجموعه که درراس آن عبوری قرارداشت امروزه موجب تحولات گسیترده در ساری گردیده به نحوی که اکنون مازندران میتواند به خود ببالد که دارای شهری  زیباست که مختصات مرکزاستان راادارامی باشد.

مسلما هدف عبوری از توسعه ساری صرفا یک نگاه جزیره ای نبوده ومردی با این چشم اندازهای بلند سیاسی اجتماعی وفرهنگی به رشدوسرافرازی  مازندران نیز  می اندیشیده است .

ومصداق این ادعادر  تفکراستراتژیک او در تبدیل ساری  به یک مرکز  گردشگرپذیر از مقوله های  ورزشی و سلامت است.

بابررسی برخی پروژه‌های عمرانی بزرگی نظیر بوستان ولایت، فازهای دوم و سوم میدان ابن شهرآشوب، کانال هدایت آبهای سطحی و پارک بانوان در ساری به عمق دیدگاههای فرهنگی عبوری  خواهیم رسید.

پروژه هایی که می تواند دراذهان علاقمندان توسعه استان  ماندگارشود.و مبین ان باشد تا   ساری  که ازجمله مراکزاستانهای  محروم کشور است ، درمسیر توسعه و زیبا سازی شتاب فزاینده ای گرفته  است.

بی شک بوستان ولایت  مبین یک تفکر خلاقانه  بوده که  نشان از مدیریتی فعال وپرانرژی وپویاداردکه اصولا درسیستم هایی که دچارروزمرگی هستند  دیده نمیشود.

بهره گیری از شاخص های فرهنگ سنتی استان مازندران میتواند مقدمه ای برای احیاِی فرهنگ دیرپا وریشه دار خطه  شمال ایران باشد. بوستان ولایت وپروژه هایی ازاین دست میتواند الگویی برای دیگرشهرهای شمالی ایران شود.

عبوری می تواند نمونه بارزی از یک شهردار هدفدارو بابرنامه تلقی گردد  که مازندران محروم را  به سمت انچه استانهای توسعه یافته دارند تغییر دهد.

 بهادادن به نیروهای متخصص به منتقدین و شهروندان  خاطرنشان می گردد که به  اصول مدیریت نوین توجه شده وبه امورات  براساس سیاسی کاری  ومنافع شخصی برخورد نمیشود.

سرعت  پروژهاو حضورمیدانی   شهردار عاملی است که  نگاه هرمنتقدی وببیننده ای را به خود معطوف داشته است و موجب گردیده که توریست هایی  که چندماه پیش ساری رادیده اند اگرهم اکنون دوباره ان را ببینند تایک هفته به این همه تحول بیندیشند

ونگاه بلند فرهنگی و توجه به رفاه شهروندان را در  احداث  ۱۵ پارک در مدت ۵ ساله عملکرد تیم مدیریت شهری وی میتوان مشاهده نمود،پارکهایی که به سمت تجهیز کامل امکانات فرهنگی واجتماعی می روند وبرخلاف دیگر شهرهای استان متروکه و فاقد مخاطب نیستند

از دیگر مصداق های توجه  عبوری به حقوق شهروندی  باید به  حل معضل ترافیک ساری اشاره نمود،شهری که به جهت قدمت بسیار زیاد وبافت قدیمی و کوچه های تنگ و خیابان های باریک آن امکان تغییر ساختار آن غیرممکن تلقی میگردید   بااحداث چندین دوربرگردان ،پارکینگ های متعددو تعریض، بهسازی و ساماندهی معابروخیابان ها ترافیک منطقی وروانی را دارا گردیده است.

یکی ازمولفه های اصلی توفیق عبوری ، اعتقادش به  میدانی ، عملیاتی  کارکردن است  که اثر ش درنقطه به نفطه پروژه ها دیده میشود ؛عبوری خالق ادبیات جدید در خدمت رسانی وحقوق شهروندی است ،وازه هایی که پیش از وی در هیچ یک از شهرهای کشور برپلاکاردها دیده نشده و ازعبوری یک طلایه دار برای دیگر شهرداران و مدیران ساخته است.درعلم مدیریت تعاریفی برای رهبرسازمان و مدیر سازمان نوشته شده و زعمای قوم مدیریت معتقدند که بین مدیریت ورهبری تفاوتهایی مانند برانگیختن  انگیزه و عشق در نیروها وجود دارد که صرفا  شاخص یک رهبر است که  قالب مردم ساری ومجموعه عبوری به این واقعیت  اذعان دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه