English

رشد ۶۰ درصدی حمل بار توسط راه‌آهن شمال

مدیرکل راه‌آهن شمال از رشد 60 درصدی حمل بار در سه ماه نخست امسال توسط راه‌آهن شمال خبر داد.

رشد 60 درصدی حمل بار توسط راه‌آهن شمال

به گزارش خبرگزاری موج،یوسف گران‌پاشا از رشد ۶۰ درصدی حمل بار در سه ماه نخست امسال نسبت به سه ماه نخست سال ۹۵ خبر داد و وی میزان بار حمل شده در سه ماه نخست سال ۹۵ را ۱۵۳ هزار تن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن یکی از بخش‌هایی است که در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در سیاست اقتصادی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دو بند مستقیماً به حوزه ریل و به‌طور خاص افزایش مزیت آن در رقابت با دیگر بخش‌ها اختصاص‌یافته است و این امر انگیزه خوبی برای فعالیت‌های رو به رشد راه‌آهن می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال با اعلام اینکه راه‌آهن برای افزایش سهم حمل بار سیاست‌های خوبی را در پیش‌گرفته است، گفت: ثبات نرخ حق دسترسی به شبکه ریلی و عدم افزایش آن، بالا بردن ضریب ایمنی شبکه ریلی با نوسازی و تجهیز شبکه، اعمال تخفیف‌های مناسب به برخی از محمولات ترانزیتی و... از جمله اقدامات شرکت راه‌آهن در راستای افزایش انگیزهٔ صاحبان بار برای انتخاب حمل‌و نقل ریلی است.

این مسؤول ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه مجموع بار حمل شده در این اداره کل ۲۴۶ هزار تن بوده است و این بار شامل محمولات ترانزیتی، صادراتی و وارداتی بوده که به‌وسیله 4 هزار و ۵۸۲ دستگاه از انواع واگن‌های باری حمل شده است.

گران‌پاشا گفت: میزان بار حمل شده در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با بار حمل شده در سه‌ماهه اول سال ۹۵، نشان از رشد بیش از ۶۰ درصدی حمل بار در راه‌آهن شمال دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی