English

۱۵هزار فارغ التحصیلان کشاورزی مازندران بیکار هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران بیان داشت: 15هزار فارغ التحصیلان کشاورزی مازندران بیکار هستند.

 15هزار فارغ التحصیلان کشاورزی مازندران بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری موج،حجت‌الله علیمحمدی اظهار داشت:  پیگیر صدور مجوز گیاه‌پزشکی در استان هستیم و صدور مجوز سموم کشاورزی در استان ضابطه مند می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به اینکه 814 واحد سم فروشی دارای مجوز در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: 130 واحد سم فروشی استان مجوز فعالیت دارند و به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

علیمحمدی با بیان اینکه استقبال برای دریافت مجوز واحدهای عرضه سموم در استان بالا است، افزود: بسترسازی در زمینه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی از اهداف سازمان است.

وی با اعلام اینکه متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی استان نگاه استخدامی به سازمان نظام مهندسی دارند، تصریح کرد: باید زمینه اشتغال فارغ التحصیلان بیکار این بخش توسط دولتمردان تسهیل شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه سم باید زمانی که مورد نیاز کشاورز باشد مصرف شود، گفت: متاسفانه مدیریت مصرف سموم در استان ضابطه مند نبوده و این امر سبب افزایش مصرف سموم در مازندران است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه کودهای تقویتی نیز باید به صورت مدیریت شده در اراضی کشاورزی استفاده شود، افزود: تنها 10 کلینیک گیاه‌پزشکی در استان از 66 مورد فعال هستند و دلیل آن این است که هنوز کشاورزان دانش بهره‌گیری از گیاهپزشکان را آموزش ندیدند.

وی با بیان اینکه پایش فروشندگی‌های سموم با همکاری کمیته‌ای صورت گرفته است، افزود: واحدهای غیرمجاز عرضه سموم تا پایان شهریور ماه فرصت دارند نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به خودکفایی کشور در تولید گندم در سال 83، گفت: به دلیل اینکه توجه کمتری به تولیدکنندگان بخش کشاورزی شده مجددا این محصول در سال 93 از خودکفایی خارج شده است.

وی از فعال بودن 20 گرایش کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خبر داد و گفت: رشته‌های زراعت و اصلاح نباتات و علوم دامی دارای بیشترین عضو و رشته مدیریت مناطق بیابانی فاقد اعضا در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان هستند.

علیمحمدی با بیان اینکه 9 هزار و 450 کارشناس کشاورزی مازندران جویای کار هستند، تصریح کرد: طرح کارورزی دولت در صورت اجرای مداوم اثرگذار و در غیراینصورت بی ارزش و کم بازده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه