English

بستری شدن ۲ بیمار مشکوک به تب کنگو در بابل

رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل گفت: 2 بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در این بیمارستان بابل بستر شدند که جواب آزمایش یک بیمار منفی بوده و منتظر جواب بیمار دیگری هستیم.

بستری شدن 2 بیمار مشکوک به تب کنگو در بابل

به گزارش خبرگزاری موج،محمود صادقی ، اظهار کرد: دو بیمار که هر دو از غرب استان بودند مظنون به ابتلای تب کریمه کنگو بودند که از دو روز گذشته در بخش عفونی این بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه این دو بیمار که آثاری مشابه به بیماران تب کریمه کنگو را دارند هم‌اکنون تحت درمان‌های حمایتی و اختصاصی قرار دارند، افزود: جواب ‌آزمایش بیمار نوشهری مشکوک به تب کریمه کنگو بستری در بیمارستان روحانی بابل منفی است.

رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل تصریح کرد: منتظر جواب ‌آزمایش بیمار 31 ساله چالوسی مشکوک به تب کریمه کنگو هستیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید این بیماری را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: بیماری تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که جزء دسته تب‌های خونریزی دهنده ویروسی محسوب می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: انتقال این بیماری به انسان از طریق تماس با حیوان آلوده به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

 وی ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو در 30 درصد موارد حتی با اقدامات درمانی با مرگ و میر مواجه بوده و کشنده است اما این بیماری درمان دارد و داروی آن در کشور موجود است و چنانچه زود تشخیص داده شود، قابل درمان است.

 رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل گفت: قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سروکار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، ، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند، لذا توصیه می‌شود افرادی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند، از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند و مردم نیز گوشت را از مراکز معتبر مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه