English

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

۸۹۵ پروانه بهره‌برداری واحدهای اقامتی و پذیرایی در مازندران صادر شد

دلاور بزرگ نیا با بیان اینکه 895 پروانه بهره‌برداری واحدهای اقامتی و پذیرایی صادر شد،افزود: از این تعداد 218 مورد مربوط به کمپینگ، خانه‌مسافر، مراکز گردشگری سلامت و اقامتگاه بوم‌گردی است.

895 پروانه بهره‌برداری واحدهای اقامتی و پذیرایی در مازندران صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از پرداخت 590 میلیون تومان تسهیلات بانکی به هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی مازندران در سال 95 خبر داد و گفت: 27 بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی در مازندران در این سال برپا شده است.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه 2 هزار و 186 کارت مهارت در حوزه صنایع دستی صادر و تمدید شد، اظهار داشت: اجرای طرح مطالعاتی اقتصاد مقاومتی در توسعه روستایی، اجرای طرح طراحی محصولات نساجی سنتی و لاک‌تراشی چوب و نمونه تولید 15 اثر،آموزش تعداد 137 نفر شاغلان صنایع دستی از جمله فعالت های این حوزه در سال 95 است.

وی با اشاره به کسب مقام نخست کشور در برگزاری بازارچه های نوروی در سال 95 تصریح کرد: سه رشته نساجی سنتی،لاک‌تراشی و نمد و انتشار دو کتاب در رشته‌های لاک‌تراشی و نساجی سنتی جهت احیای و ترویج صنایع دستی صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه 100 موافقت اصول احداث تاسیس واحدهای گردشگری و 13 میلیارد و 633 میلیون ریال سرمایه‌گذاری در سال 95 در مازندران صورت گرفت، یادآور شد:در سال گذشته پرونده متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری جهت اخذ تسهیلات بانکی با ارزش 556 میلیارد و 500 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شد و همچنین 29 میلیارد و 350 میلیون ریال نیز جهت ایجاد زیرساخت‌ها مصوب شده است.

وی خاطر نشان کرد: 895 پروانه بهره‌برداری واحدهای اقامتی و پذیرایی صادر شد که از این تعداد 218 مورد مربوط به کمپینگ، خانه‌مسافر، مراکز گردشگری سلامت و اقامتگاه بوم‌گردی است و برای یک‌هزار و 62 فرصت شغلی در واحدهای پذیرایی،اقامتی و مرکز تفریحی و سرگرمی ایجاد شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه