English

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس:

وادادگی مدیریتی در واحدهای پیام‌نور قائم شهر دیده می شود

سید علی ادیانی گفت:یک وادادگی مدیریتی در واحدهای پیام‌نور حوزه انتخابیه مشاهده می‌کنم و از وضعیت پیام نور استان گله دارم چرا که با ظرفیت‌هایی که سراغ داریم باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

وادادگی مدیریتی در واحدهای پیام‌نور قائم شهر دیده می شود

به گزارش خبرگزاری موج، نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه احداث ساختمان دانشگاه پیام‌نور این شهرستان با بیان اینکه باید زودتر از اینها می‌آمدیم، اظهار کرد: ولی به خاطر مشغله کاری در سال نخست مجلس دهم که معطوف به بررسی و قانون شدن برنامه ششم توسعه کشور و بودجه سال 96 بود این کار میسر نشده است.

وی افزود: مردم مازندران  از ما انتظار ندارند که در مجلس ساکت بنشینم و برای هر اظهارنظری در مجلس نیاز به پیش مطالعه است تا خدای ناکرده در صحن باطل تحویل مردم نشود و با توجه به کارنامه‌ای که در مجلس هشتم دارم همه اعم از رسانه‌ها، مدیران کشوری و نمایندگانی سابق از ما  انتظار فعالانه و عالمانه در صحن علنی مجلس را دارند و این‌ها وقت‌گیر است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تمام این مشغله‌ها، کار پیگیری پروژه پیام‌نور را رها نکرده و دو جلسه با معاون حقوقی در مجلس شورای اسلامی و مجموعه تیم برگزار کردیم.

ادیانی با بیان اینکه پیام نور قائم‌شهر از چند منظر برای ما حساس است، اظهار کرد: این دانشگاه، تنها واحد آموزش عالی دولتی در حوزه انتخابیه  است و از گدوگ تا لب ساحل جویبار یک دانشگاه دولتی نداریم و این یعنی اینکه مسؤولان آموزش عالی در کشور، عدالت توزیعی واحدهای آموزش عالی  متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای را رعایت نکردند و به همین دلیل از وزیر علوم دو سؤال کردم و در مجلس احتمالاً بعد از کمیسیون به صحن می‌آید.

وی افزود: سؤالم از وزیر علوم در حوزه مربوط به رعایت عدالت آموزشی در کشور است و فکر می‌کنم  این عدالت در حوزه آموزش عالی در حوزه انتخابیه من رقم نخورده است و شاید مقصر بخشی از آن ما نمایندگان مجلس هستیم چرا که خواسته یا ناخواسته برخی از نمایندگان در کشور و استان به جای رسیدگی به کارهای اصلی و کلیدی، به کارهای حاشیه‌ای و روزمره می‌پردازند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من اگر بتوانم دو واحد آموزش عالی دولتی در حوزه انتخابیه خود مستقر کنم علاوه بر ایجاد اشتغال، بر مؤولفه‌های علمی، فرهنگی و حتی فرهنگ عمومی تأثیرگذار خواهد بود و از این رو پیگیری و اتمام کار ساختمان پیام‌نور قائم‌شهر برای ما اهمیت دارد و از آن حمایت می‌کنیم. 

ادیانی با بیان اینکه به حکم قانون اساسی ما وظیفه داریم کمک کنیم تا ظرفیت‌ها و مؤلفه‌های لازم برای آموزش عالی برای فرزندان حوزه انتخابیه فراهم شود، اظهار کرد: کیفیت کار دانشگاه پیام‌نور در قیاس با برخی از مؤوسسه‌های غیرانتفاعی غیردولتی بهتر است و یکی از آسیب‌های جدی آموزش عالی کشور ما این است که سبقه کیفیت کار رنگ باخته و کم‌رنگ شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی تلاش دانشجویان و اساتید امروز را با گذشته مقایسه می‌کنیم می‌بینیم با همه نقاط قوتی که بعد از انقلاب اتفاق افتاد ولی نقاط ضعف جدی و آسیب‌زا هم دارد.

ادیانی با بیان اینکه دانشجویان ما انگیزه، تلاش و پیگیری‌های مربوط به گذشته را ندارند که آن هم دلیل دارد، ادامه داد:  ولی در قیاس با کیفیت، کیفیت آموزشی در دانشگاه پیام نور بیشتر است.

وی افزود: یک وادادگی مدیریتی در واحدهای پیام‌نور حوزه انتخابیه مشاهده می‌کنم و انتظارم از مدیریت‌های کشوری و استانی حضور جدی‌تر، عالمانه‌تربا روحیه پیگیری بالاتر است و از وضعیت پیام نور استان گله دارم چرا که با ظرفیت‌هایی که سراغ داریم باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  شرایط فعلی محل احداث پروژه پیام‌نور در شأن دانشگاه نیست و به مخروبه تبدیل شده است و باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی کرد.

ادیانی ادامه داد: قائم‌شهر جذابیت خوبی برای پذیرش دانشجو به‌ویژه در پیام نور را دارد چرا که از نظر روانی میل به دانشگاه دولتی در بین خانواده‌ها بیشتر است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  شرط تداوم حیات پیام‌نور رفتن به سمت تحصیلات تکمیلی و پذیرش در مقطع دکتری است، اظهار کرد: برای رسیدن به این منظور، داشتن ساختمان و دانشگاهی در شأن تحصیلات تکمیلی و پذیرش در مقطع دکتری ضروری است.

وی در پایان گفت: احداث پل عابرپیاده در محل دانشگاه فعلی نیاز است و بعد از نامه‌نگاری‌ها از شهردار می‌خواهم که این کار انجام شود.‌

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی