English

۲۷۷ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای باغدار خسارت دیده قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر سهم تسهیلات ارزان قیمت باغداران خسارت دیده از برف و یخبندان سال گذشته این شهرستان را 277 میلیارد ریال اعلام کرد.

277 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای باغدار خسارت دیده قائم شهر

به گزارش خبرگزاری موج، فرزین فرهادی در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: این تسهیلات به پنج هزار و 659 باغدار خسارت دیده پرداخت می شود.

وی افزود : تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران و ترمیم چهار هزار و 877 هکتار باغ مرکباتی است که بر اثر سرمای و یخبندان آذر ماه سال گذشته خسارت دیدند.

فرهادی با اعلام این که پرونده تمامی باغداران خسارت دیده پس از شناسائی و راستی آزمائی برای دریافت تسهیلات به بانک ارسال شده است ، گفت که تاکنون 668 نفر از این باغداران تسهیلات ارزان قیمت خود را دریافت کرده اند.

وی مبلغ پرداختی به این باغداران را در مجموع 27 میلیارد ریال اعلام کرد.

شهرستان قائمشهر بر اساس آمارهای رسمی 15 هزار هکتار باغ مرکبات دارد. بیشتر مراکز سورتینگ و سردخانه های نگهداری مرکبات و میوه جات مازندران هم در قائمشهر واقع است.

برفی کم سابقه ای که اوایل آذر ماه پارسال مازندران را سفیدپوش کرده بود ، دمای هوا را در این استان تا 17 درجه زیر صفر کاهش داد و سبب از بین رفتن دستکم یک سوم محصول باغ های مرکبات شد.

دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت باغداران هفت بسته حمایتی با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال تعریف کرد که پرداخت تسهیلات ارزان قیمت آخرین بسته ای بود که پس از کش و قوس های فراوان در اردیبهشت ماه امسال اجرائی شد.

خرید و معدوم کردن پرتقال های فاسد ، خرید پرتقال های صنعتی ، درجه بندی سه گانه پرتقال و خرید تضمینی آنها از هفت هزار و 500 تا 9 هزار ریال ، خرید پرتقال های سالم برای تامین بازار شب عید ، کمک به صندوق بیمه کشاورزی برای پرداخت فوری خسارت به باغداران دارای پوشش بیمه ای و خرید تضمینی کیوی 6 بسته حمایتی بود که سال گذشته اجرائی شد.

کمک دولت یازدهم به باغداران خسارت دیده مازندران نخستین کمک به این بخش در تاریخ کشاورزی مازندران محسوب می شود.

مازندران 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که سالانه به طور میانگین بیشتر از 2 میلیون تن محصول از این باغ ها برداشت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه