English

ضعف تشکل های کشاورزی مازندران درتولید و فروش محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران فاصله قیمت محصولات کشاورزی از محل تولید تا مصرف کننده را بالا دانست و گفت: به دلیل فعالیت های ضعیف تشکل های کشاورزی و نبود روحیه کارهای جمعی ،واسطه های متعددی بدون در نظر گرفتن انصاف در مقدار سود ،محصولات کشاورزی را عرضه می کنند.

ضعف تشکل های کشاورزی مازندران درتولید و فروش محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج، دلاور حیدر پور با بیان اینکه تقویت تشکل های بخش کشاورزی روند سرمایه گذاری و توسعه بخش کشاورزی را سرعت می بخشد، افزود: ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی و دام و طیوراستان وجود دارد که با تقویت تشکل های این بخش روند سرمایه گذاری و توسعه بخش کشاورزی گسترش می یابد.

وی با اشاره به فعالیت 250 تشکل کشاورزی در استان مازندران گفت: اثر بخشی تشکل ها در کاهش فاصله قیمت در محل تولید تا مصرف کننده مشهود نیست .

وی تاکید کرد: تشکل های کشاورزی باید وابستگی خودشان را به دولت کم کنند ، این درحالی است که اگر دولت کمک نکند ، آنان حرکتی نمی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران وابستگی تشکل های کشاورزی مازندران به دولت را زیاد و در بیشتر مواقع غیر اصولی دانست و تصریح کرد: البته تقویت تشکل های بخش کشاورزی از زیر ساخت های توسعه بخش کشاورزی است که باید حمایت شوند.

حیدر پور با بیان اینکه بخش کشاورزی مازندران از نظر اشتغال و تولید ناخالص داخلی در رتبه نخست قرار دارد ،گفت: تشکل های بخش کشاورزی بازوی توانمند سازمان جهاد کشاورزی هستند و به پشتوانه تشکل های کشاورزی می توانیم سهم خواهی بیشتری داشته باشیم.

حیدرپور به 300 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در مازندران اشاره کرد و گفت: تشکل ها پل ارتباطی ما و بهره برداران هستند که با انتقال مسایل و مشکلات می توان در رفع آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: از تشکل های بخش کشاورزی انتظار داریم مسایل درون گروهی خود را به درستی رصد و در توسعه بخش کشاورزی اقدام کنند.

وی گفت: امروز بیشتر اعضای تشکل های کشاورزی مازندران ،تولید کنندگان با تحصیلات تخصصی بخش های کشاورزی هستند که می توانند با برخورداری از امکانات وتجهیزات کشاورزی ،زنجیره پس از تولید تا مصرف کننده را شکل و ساماندهی کنند و در نهایت سود منصفانه ای را از مصرف کنندگان بگیرند.

وی با بیان اینکه همچنان روحیه کار کردن مشارکتی در مازندران پائین است ، گفت: از آنجایی تولید کنندگان محصولات کشاورزی استان خرد و پراکنده هستند ، فعالیت در قالب تشکل های کشاورزی اثر گذار خواهد بود.

حیدر پور یکی از معایب نبود تشکل های کشاورزی در مازندران را مشکلات صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: امروز صادر کننده قوی محصولات کشاورزی در استان نداریم و خرده صادراتی در استان زیاد هستند.

اکنون در 98 درصد از مساحت استان مازندران فعالیت های مربوط به بخش کشاورزی انجام می شود بطوریکه سالانه حدود هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

استان مازندران رتبه نخست تا سوم را در تولید 16 محصول زراعی ، باغی ، دامی و شیلاتی کشور در اختیار دارد و حدود 23 درصد از ارزش افزوده مازندران هم مربوط به فعالیت های بخش کشاورزی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی