English

اجرای طرح تنفس جنگل در ۷ طرح جنگلداری غرب مازندران

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران - نوشهر گفت: طرح تنفس جنگل در هفت طرح جنگلداری حوزه این اداره کل اجرا می‌شود.

اجرای طرح تنفس جنگل در ۷ طرح جنگلداری غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، رحمت علیزاده اظهار داشت:با اجرای طرح تنفس جنگل، تا پایان سالجاری هفت طرح جنگلداری حوزه این اداره کل، طرح تنفس جنگل در آن به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: طرح‌های جنگلداری تیرم رود و چالکرود- لیره سر- لساکوتی-کلاردشت و رودبارک-سری سه کجور و سرچشمه چالوس ازجمله این طرح‌ها هستند و با اتمام قرارداد مجری طرح جنگلداری سرچشمه، این طرح جنگلداری تا انعقاد قرارداد جدید حفاظتی، تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس شد.

علیزاده با اعلام اینکه این اولین طرح جنگلداری حوزه این اداره کل است که در اجرای طرح تنفس جنگل در فاز حفاظتی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با اتمام قرارداد مجری در این طرح جنگلداری، امور حفاظتی این طرح پس از انعقاد قرارداد جدید حفاظتی اجرایی می‌شود.

علیزاده افزود: با توجه به مصوبه مجلس و دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تنفس جنگل، دیگر هیچ بهره‌برداری در این طرح جنگلداری صورت نمی‌گیرد و به‌غیراز بهره‌برداری سایر فعالیت‌های این طرح شامل، احیاء و جنگلکاری، مرمت و حصار کشی، جاده‌سازی و غیره صورت می‌پذیرد.

طرح جنگلداری سرچشمه چالوس ازسال ۷۵ طی دو دوره ۱۰ ساله به مجری طرح جنگلداری واگذارشده بود و به‌منظور کنترل حفاظت و افزایش ضریب حفاظتی در این طرح تعداد سه دستگاه دوربین کنترلی در ورودی و خروجی این طرح نصب شد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران –نوشهر بیش از ۳۰۰ هزار هکتار جنگل را در غرب مازندران تحت پوشش دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه