English

۱۳۵ نفر سال گذشته در مازندران غرق شدند

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: 135 نفر سال گذشته در مازندران غرق شدند.

135 نفر سال گذشته در مازندران غرق شدند

به گزارش خبرگزاری موج، علی عباسی اظهار کرد: در سال گذشته  تعداد 135 نفر  شامل 121 مرد و ما بقی زن از هموطنان در دریا، رودخانه، استخر و کانال در محدوده استان مازندران غرق شدند.

عباسی تصریح کرد: از این تعداد 103 نفر در دریا، 15 نفر در رودخانه، 7 نفر در دریاچه مصنوعی و سد، استخر و کانال هر کدام 3 نفر، حوادث کار 2 نفر و سایر مکان ها 2 نفر هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با توصیه برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه ها، استخر بیان کرد:  آشنایی با فنون اولیه شنا،آشنایی با محدودیت ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است. چرا که شیرجه در آب های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد.هم چنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می دهد، گفت: بررسی دمای آب نیز ضروری است، به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب مانده اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است. به تدریج وارد آب شوید یا ابتدا گردنتان، بعد شکم و قفسه سینه را خیس کنید.

عباسی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه تنها و در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید و در آب و موقع شنا شوخی های خطرناک نکنید، افزود: پس از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می شوند، شنا نکنید. به هیچ وجه تشت های آب و لگن ها و یا حوضچه های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنید.

وی یادآور شد: توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید. یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند. در صورت مواجه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید. برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرید. از پشت به غریق نزدیک شوید و از او بخواهید تقلا نکند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه