English

اجباری شدن غربالگری ژنتیک درمازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران از اجباری شدن غربالگری ژنتیک در مازندران اشاره کرد وگفت: این آئین نامه با هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شد.

اجباری شدن غربالگری ژنتیک درمازندران

به گزارش خبرگزاری موج، سعید آرام  با بیان اینکه یکی از مزیت های مهم اجباری شدن غربالگری پیش ازازدواج زوجین، پیشگیری از تولد کودکان دچار معلولیت است، افزود، براساس آمارها سالانه 25 تا 30 هزارنفر کودک معلول به علت بیماریهای ژنتیکی و مادرزادی درکشور متولد می شوند.

وی اضافه کرد:خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد که بضاعت مالی مناسبی ندارند تمام هزینه ژنتیکی توسط دستگاه حمایتی پرداخت خواهد شد.

دکتر آرام افزود: علاوه بر پرداختی تسهیلات در بیمه جامعه هدف معلولان، از محل هدفمند سازی یارانه ها و پرداخت کارفرمائی و خویش فرمائی نیز توسط اداره کل بهزیستی مازندران حمایت خواهد شد تا توان خواهان این نهاد بتوانند به خوداتکایی اقتصادی برسند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد، درهمین راستا هماهنگی هایی هم با اداره کل آموزش فنی وحرفه ای برای آموزش های لازم برای توانمند کردن و آموزش حرفه ای جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی انجام شده تا با برنامه های حمایتی زمینه اشتغال پایدار جامعه هدف ایجاد فراهم شود.

آرام با بیان اینکه در سه سال گذشته اداره کل بهزیستی مازندران در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش خود اقدام های خوبی داشته است، اضافه کرد، این اداره کل در این زمینه و در سال 94 و95 در حوزه اشتغال رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین به ثبت حدود 18 هزار تماس شهروندان استان برای برخورداری از خدمات اورژانس اجتماعی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: عمده تماس ها در مسیر موضوعات اجتماعی از قبیل طلاق، خودکشی، کودک آزاری بوده که از این شمار بیش از 600 تماس مربوط به موضوعات خودکشی بوده که با حضور بموقع و مداخلات تخصصی همکاران، بیش از 90 درصد این خودکشی ها پیشگیری شد.

آرام همچنین از افتتاح 6مرکز جدید خدمات اورژانس اجتماعی در شهرهای میاندرود، جویبار ، سوادکوه ، فریدونکنار ، نور و عباس آباد در هفته گرامیداشت بهزیستی خبر داد وگفت، با افتتاح 6 مرکز جدید، تعداد مراکز خدمات اورژانس اجتماعی مازندران 18 مرکز افزایش و ضریب پوشش خدماتی این مراکز به همه شهرهای بالای 50 هزارنفر رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه