English

دولت تأمین اجتماعی را با چالش مواجه می‌کند

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور گفت: دولتی که 130 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار هست چه طور تعهدی جدید برای خودش ایجاد می‌کند و این مسئله دولت را با چالش جدی مواجه می‌کند.

دولت تأمین اجتماعی را با چالش مواجه می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج،حمیدرضا امام قلی‌تبار ، در ارتباط با اجرای طرح کارورزی که این روزها در سطح کشور مطرح است، اظهار کرد: با اجرای این طرح امنیت شغلی پرسنلی که در واحدهای تولیدی مشغول کار هستند به خطر می‌افتد.

وی تصریح کرد: در طرح کارورزی بهای تمام شده تولید برای کارفرمایان کاهش پیدا کرده و شاهد سرازیر شدن کارگران واحدهای تولیدی به سمت مراکز تامین اجتماعی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شویم.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور خاطر نشان کرد: بسیاری از کارفرمایان با اجرای این طرح به دنبال جذب پرسنل جدید با حقوق و مزایای کمتر و در کنار آن کارگران داری مدرک دانشگاهی مواجه شده و امنیت جدی کارگران واحدهای تولیدی را به مخاطره می‌اندازند.

وی یادآور شد: در این طرح کارگران از سهم پرداخت 23 درصدی بیمه معاف می‌شوند و هزینه بیمه باید توسط دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود، این در حالی است که دولت با بدهی 130 هزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی مواجه است.

امام قلی‌تبار خاطر نشان کرد: این اقدام دولت باعث افزایش بدهی به تامین اجتماعی می‌شود، دولتی که 130 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار هست چه طور می‌تواند تعهدات دیگری برای خودش ایجاد کند.

وی اضافه کرد: دولت تعهدات خود در زمینه بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان عمل نکرد و بدهی طرح کارورزی دوباره به تعهدات دولت به تامین اجتماعی اضافه می‌شود و سازمان را با چالش مواجه می‌کند.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور  با اعلام اینکه طرح کارورزی همان طرح استاد شاگردی قدیم است، افزود: دولت این طرح را با رنگ لعاب جدید قرار است ایجاد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه