English

استاد هنرهای رزمی:

ورزش کردن، بهترین وسیله برای افزایش اعتمادبه‌نفس

دکتر علیرضا قهاری گفت:اعتماد به نفس مساله ای است که هر روز با آن مواجهیم و فردی که اعتماد به نفس دارد، خود را شایسته می داند و شایستگی، ویژگی عام شخصیت وی است.

ورزش کردن، بهترین وسیله برای افزایش اعتمادبه‌نفس

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس هیات ووشو استان مازندران در گفت و گویی بیان داشت: احساس خود باوری، توانایی و دریافت واقع بینانه از خویش، جزو امتیازات شخص محسوب می گردد، و از حالت ناامیدی و یاس وهمچنین داشتن تصور نادرستی از قابلیت ها جلوگیری می کند، وی هرگز مدعی نیست که تمام قابلیت های بالفعل را داراست، بلکه راه وصول را برای خود هموار و باز می بیند.

دکتر قهاری گفت:افرادی که ورزش می‌کنند نسبت به دیگران که ورزش نمی‌کنند دارای حس رضایت از خود بیشتری هستند زیرا این افراد چنین پیش خود می‌اندیشند که آن‌ها با انجام دادن ورزش علاوه بر حفظ تندرستی خود کار مفیدی را در طول روز انجام داده‌اند و این نوع تفکر نهایتاً به حس رضایت از خود منجر می‌شود و این حس ویژه به شما در افزایش اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند.

رئیس هیات ووشو استان مازندران خاطرنشان کرد:ظاهر هر شخصی بدون شک جزو مهم‌ترین ارکان سازنده اعتمادبه‌نفس افراد است، حال همان‌طور که همگی بر آن واقف هستید داشتن برنامه منظم برای ورزش منجر به داشتن اندامی متناسب و زیبا برای شخص می‌شود که این اندام زیبا بدون شک باعث افزایش اعتمادبه‌نفس افراد می‌شود.

این استاد و قهرمان ورزش های رزمی افزود:کسی که به خودش احترام بگذارد و نفس خویش را گرامی شمارد و خود را با تمام نقص ها و ضعف ها به حساب آورد، به خود اعتماد داشته، گرفتار خود پنداره منفی نمی گردد و هیچ گاه زندانی خیالا ت نمی شود، اما شخصی که تصور نادرستی از خویش دارد و گرفتار پندارهای خیالی است، به گونه ای که در تحصیل، روابط اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، اقتصادی و ... خود را بسیار مقبول و شایسته معرفی می کند و به دنبال شخصیتی کاذب و دروغین است، چون زمینه و توان رسیدن به این آرزوهای مطلوب برایش فراهم نیست، همواره یاس و ناامیدی را تجربه می کند و دچار افسردگی می شود.

وی بیان کرد:در قرآن کریم و روایات اهل بیت تاکید زیادی بر احترام به خویشتن و عزیز شمردن آن شده است، تاجایی که عزت نفس، مایه کرامت و بزرگی بر شمرده شده و خود کم بینی، مایه هلا کت و سقوط انسان معرفی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی