English

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران:

روند تولید محصولات دامی در مازندران کاهش یافته است

شمسعلی هادی زاده معلم اظهار داشت:روند تولید محصولات دامی در مازندران کاهش یافته است.

روند تولید محصولات دامی در مازندران کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران در کمیسیون تخصصی کشاورزی، اتاق بازرگانی اظهار کرد: مازندران در گذشته قطب دامداری سنتی بود اما امروز باید به سمت صنعتی و نیمه صنعتی شدن پیش برود.

دکتر معلم اظهار کرد: با اجرای ناقص این طرح ها به خصوص خروج دام از جنگل و کاهش دامداری سنتی میزان تولید محصولات دامی استان روند کاهشی داشته است.

وی افزایش نرخ بیکاری در مناطق روستایی را نیز ناشی از بین رفتن دامداری های سنتی در کشور به خصوص استان مازندران اعلام کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران عدم حمایت از دامداری های سنتی، اصلاح غیر کارشناسی نژاد دام سنتی و کاهش نقدینگی را از دیگر علت های کاهش دامداری های سنتی در این استان بیان کرد و گفت: وجود دانشکده کشاورزی و فارغ التحصیلان در این رشته به انضمام هوای مساعد و شرایط جوی مازندران شرایط مساعدی برای پرورش دام فراهم کرده است.

هادی زاده معلم افزود: عدم توجه به محصولات دامی در دو بخش پرواری و شیری سبب عدم توجیه اقتصادی و نبود حمایت و عدم گرایش دامدار به سمت تولید شده است. همچنین بروزسازی قوانین، پایین بودن نرخ سود تسهیلات با نرخ ۲ درصد برای دامداران می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی