English

شب قدر فرصتی برای شناخت دوباره امام علی(ع) و شخصیت والای ایشان است

امام جمعه نکا گفت: شب قدر فرصتی برای شناخت دوباره امام علی(ع) و شخصیت والای ایشان است که باید در تبیین شخصیت این بزرگ مرد تاریخ اسلام تلاش کنیم.

شب قدر فرصتی برای شناخت دوباره امام علی(ع) و شخصیت والای ایشان است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی با بزرگداشت ماه رمضان و شب قدر اظهار کرد: شب قدر شبی با برکت است که به اندازه یک عمر طولانی ارزش و اهمیت دارد و باید به درستی از این شب توشه برگیریم و قرائت ادعیه‌ها و زیارت‌های وارد شده، اقامه نماز، قرائت دعای جوشن کبیر، شب زنده‌داری، قرآن بر سر گرفتن از جمله اعمال وارد شده در این شب است.

وی افزود: باید ایام قدر را قدر بشناسیم که سالروز ضربت خوردن امام علی(ع) هم در این ایام بر قدر و قیمت قدر افزوده است و باید پیرامون این شخصیت و امام بزرگوار بیش از پیش در بین جوانان روشنگری شود.

امام جمعه نکا از ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی و تقویت تقوا نام برد که باید ضمن تقویت تقوا در شب و روز ماه رمضان به ماه‌های دیگر غیر از ماه رمضان هم سرایت دهیم که اراده قوی در مقابل گناه داشته و تسلیم نشویم و خود را حفظ کنیم.

محمدی‌لائینی با تأکید بر تقویت تقوای الهی یادآور شد: این ایام فرصت مناسبی است که از خدا بخواهیم که به ما توفیق دهد تا بتوانیم تقوا بدست بیاوریم و باید بدانیم این مسأله صبر می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه از امشب که شب ضربت خوردن امام علی(ع) امام اول شیعیان است، خاطر نشان کرد: از امشب عزای فاتح خیبر شروع شده است و عالم زانوی غم بر بغل گرفته است و محراب کوفه سحرگاه امشب غرق در خون می‌شود.

امام جمعه نکا گفت: باید این شب‌ها فرصتی برای شناخت سیره و روش زندگی حضرت علی(ع) برای مسلمانان است، تا با سرمشق گرفتن از سبک زندگی این امام بزرگوار و شخصیتی که در خانه خدا به‌دنیا آمد، راه را از بیراهه‌ها شناخته و در تقویت ایمان خود تلاش کنیم.

محمدی‌لائینی با اشاره به دستگیری از فقرا و نیازمندان در این شب‌ها و شب‌های و روزهای رمضان افزود: مهم‌ترین ویژگی امام علی(ع) دستگیری از مستمندان بوده است و باید بدانیم توجه به فقرا و دستگیری از نیازمندان در این شب و روزهای ماه مبارک رمضان، یکی از بهترین توشه‌ها برای آخرت است.

وی از شب قدر به عنوان شب رحمت الهی و آمرزش گناهان نام برد که که در قرآن و روایات ارزش این شب بیشتر از هزار ماه دانسته شده است و باید قدر دانسته شود و شب زنده‌داری در این شب بسیار سفارش شده است.

امام جمعه نکا گفت: شب قدر شب توبه، استغفار و مغفرت است و باید توشه راه خود را از این شب و روزهای مهم برداریم و با شناختن ارزش وجودی خود رو به سوی خدا آورده و برای سعادتمندی خود و جامعه دعا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه