English

حمایت دولت از احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مازندران/استفاده از تکنولوژی نوین در کاهش پیک بار و مدیریت مصرف مؤثر است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به استفاده از تکنولوژی نوین در کاهش پیک بار و مدیریت مصرف مؤثر است، گفت: دولت برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مازندران حمایت می‌کند.

حمایت دولت از احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مازندران/استفاده از تکنولوژی نوین در کاهش پیک بار و مدیریت مصرف مؤثر است

به گزارش خبرگزاری موج، قاسم شهابی استفاده از دفاتر پیشخوان دولت را بر بخش مهمی از خدمات‌رسانی و کاهش حضوری مراجعه‌کنندگان برای پیگیری امور دانست و خاطرنشان کرد: در بستر دولت الکترونیک متقاضیان تمامی امور را از طریق برنامه‌های نرم‌افزاری پیگیری می‌کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه برای کاهش تلفات به ازای هر یک درصد 10 میلیارد تومان هزینه کاهش می‎یابد، گفت: برای تحقق این اقدام ویژه از شرکت توانیر 25 میلیارد تومان اعتبار درخواست شد تا پایان برنامه ششم تلفات تک رقمی شود و به زیر 10 درصد برسد.

شهابی با اشاره به اینکه استارت استفاده از نیروگاه کوچک در مازندران زده شد، افزود: رشد سرمایه‌گذار برای نیروگاه کوچک از یک تا هفت مگاواتی در مازندران شاهد هستیم.

وی با اعلام اینکه سال گذشته شاهد کاهش 65 درصدی سرقت‌ها در بخش برق مازندران بودیم، اظهار کرد: بیش از 2 میلیارد تومان از شرکت توزیع برق سرقت می‌شد که امسال به کمتر از یک میلیارد ریال کاهش یافت که ناشی از همکاری نیروی انتظامی، بسیج و همکاران شرکت توزیع در گشت‌های شبانه بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: سرقت از کنتور برق با بازرسی‌های مستمر و استفاده از کابل خود نگهدار سبب شد تا سیم‌ها لخت جمع‌آوری و کابل روکش‌دار جایگزین شود که در این روند با کاهش سرقت مواجه بودیم.

این مسؤول با اعلام اینکه مازندران با توجه به استانی سرسبز با چالش فرسودگی شبکه، تلفات برق، سرقت انرژی و فرسودگی ساختمان‌های اداری در این حوزه مواجه بوده است، گفت: با شروع مدیریت در مازندران جذب نیروی کارآمد و رفع مشکلات مطرح شده پیگیری شد که با همکاری همه معاونان و مشاوران اقدامات مؤثری صورت گرفت.

شهابی استفاده از نیروگاه خورشیدی در مازندران را برای متقاضیان مقرون به صرفه دانست و ادامه داد: دولت برای استفاده از نیروگاه خورشیدی سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه برای یک کیلو وات انرژی خورشیدی 5 میلیون تومان هزینه می‌شود، تصریح کرد: مشترک این نیروگاه هر ساله یک میلیون تومان از قبل نیروگاه خورشیدی سوددهی دارد.

شهابی با اشاره به اینکه تلفات شرکت توزیع برق کنترل می‌شود، افزود: 13.2 درصد تلفات شرکت توزیع برق در سال جاری باید با دو درصد کاهش تا پایان سال مواجه باشد که اجرای این فعالیت نیازمند اعتبار 25 میلیارد تومانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه از سال 71 تاکنون یک میلیون و 280 هزار مشترک، 25 هزار کیلومتر شبکه برق فشار متوسط، ضعیف و 475 هزار کیلومتر شبکه 20 کیلووات در مازندران احداث شده است، گفت: سال گذشته 105 میلیارد تومان اعتبار به شرکت توزیع برق مازندران اختصاص یافت که 70 میلیارد تومان آن جذب شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه