English

دریای خزر مواج می شود/فعالان دریایی مراقب باشند

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران ضمن توصیه به فعالان دریای خزر جهت مراقبت بیشتر، گفت: از اواخر یکشنبه شب شاهد وزش باد شدید و افزایش موج و مواج شدن دریا خواهیم بود.

دریای خزر مواج می شود/فعالان دریایی مراقب باشند

به گزارش خبرگزاری موج، سیدباقر سلطانی اظهارکرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏یابی هواشناسی و خروجی مدلهای عددی جوی و دریایی، این وضعیت جوی دریایی تا روز سه‎ شنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل مرکز و غرب استان تا 18 و در سواحل این مناطق تا 15 متر بر ثانیه با جهت غالب شمال غربی و بیشینه ارتفاع موج در فراساحل این مناطق تا 3 و در سواحل این مناطق تا 2 متر برآورد می‌شود.

سلطانی گفت: بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل شرق استان مازندران نیز تا 20 و سواحل آن تا 18 متر بر ثانیه با جهت غالب غرب و شمال غربی و بیشینه ارتفاع موج در فراساحل شرق استان تا دو ونیم و سواحل آن تا 2 متر برآورد می‌شود.

وی به فعالان دریای خزر در استان مازندران به ویژه مدیران طرح‌های دریا، گردشگران و علاقمندان به شنا، هلال احمر، مدیریت بحران و هیئت نجات غریق استان توصیه کرد: مراقبت ها و تمهیدات لازم را به عمل آورند.

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران نیز گفت: براساس نقشه های پیش بینی و پیش آگاهی های جوی مازندران، وضعیت جوی این استان از امروز به صورت صاف تا قسمتی ابری بویژه در ارتفاعات، همراه با افزایش نسبی دما و از شب با افزایش ابر و وزش باد همراه خو اهد بود.

اصغر بسطامی افزود: این وضعیت جوی تا روز سه شنبه ادامه داشته و در این روز کاهش نسبی دما و آسمانی نیمه ابری گاهی همراه با بارش خفیف و پراکنده را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی هوای این استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و ابر و وزش باد و رگبار پراکنده و در روز جمعه نیمه ابری همراه با کاهش دما پیش بینی می شود.

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی مازندران گرمترین و خنک ترین نقاط این استان در 24 ساعت گذشته را به ترتیب 'دشت ناز' و ' آلاشت' با 31 و 25 درجه سانتیگراد عنوان کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه