English

ثبت نام دانش آموزان روستایی در مدارس شهری ممنوع شود

مدیر آموزش و پرورش چالوس گفت: ثبت نام دانش آموزان روستایی در مدارس شهری ممنوع شود.

ثبت نام دانش آموزان روستایی در مدارس شهری ممنوع شود

به گزارش خبرگزاری موج، سلیمان عبداللهی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش بالاترین دستگاه تصمیم گیرنده در نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: برای تعامل ادارات با آموزش و پرورش برابر اصل ۴۵ قانون تعامل الزام اجرای مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش وجود دارد.

وی با انتقاد از اینکه برای ثبت نام دانش‌آموزان این شبهه وجود دارد که چرا برخی از مدارس دانش‌آموز فراوان دارد و بر عکس آن، تصریح کرد: بسیاری از اولیا دانش آموزان خود را در شهر ثبت نام می‌کنند و مدارس روستاها خالی از دانش‌‌آموز می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معلمان در روستاها از حق روستایی برخوردار می‌شوند اما خانواده‌ها از این امر اطلاعی ندارند، فرزندان خود را در شهر ثبت نام می‌کنند و به این گمان که در شهر کیفیت بیشتر است در حالی‌که کیفیت تمام مدارس یکسان به نظر می‌رسد.

عبدالهی تاکید کرد: باید زمینه‌ را به شکلی فراهم کرد که ثبت نام دانش‌آموزان روستا در شهر ممنوع شود تا این امر مهم به‌ویژه برای ورودی‌های پایه اول جدی گرفته و به این ترتیب تراکم و توازنی که در نظر گرفته شده رعایت شود.

وی با بیان اینکه باید نزدیکترین مدرسه به محل سکونت انتخاب شود، افزود: در حال حاضر به دنبال تک پایه کردن کلاس درس هستیم اما به ‌علت ثبت نام دانش آموزان در شهر و در نتیجه تخلیه مدارس مجبور به چند پایه کردن کلاس‌ها می شویم.

مدیر آموزش و پرورش چالوس بررسی مشکلات ثبت‌نام مقطع پیش دبستانی را ضروری دانست و گفت: اگر چه متولی پیش دبستانی در نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است اما برخی از ادارات و مهدهای قرآنی اقدام به راه‌اندازی مدارس پیش‌دبستانی می‌کنند که این امر برای ثبت‌نام در کلاس اول چالش‌‌برانگیز است، چرا که داشتن کد سناد سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان برای ثبت نام از موارد ضروری محسوب می‌شود.

عبداللهی با تاکید بر اینکه محتوای درس‌ها باید مطابق با آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: اینکه هر کسی بر اساس نگاه خاص خود اقدام به آموزش در مقطع پیش‌دبستانی کند با محتوای آموزش و پرورش تداخل ایجاد می‌‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی