English

نخستین بانک نشای مکانیزه در غرب مازندران راه اندازی شد

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن گفت: نخستین بانک نشای مکانیزه در غرب مازندران راه اندازی شد.

نخستین بانک نشای مکانیزه در غرب مازندران راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج، عقیل استادی، اظهار کرد: شهرستان تنکابن با دارا بودن بیش از 6 هزار هکتار زمین برنجکاری تا به امروز از روش‌های سنتی کاشت بهره برده و نتوانسته خود را با کشت مکانیزه کشاورزی هماهنگ کند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در تنکابن، طرح بانک نشا برنج از سوی یک جوان راه‌اندازی شده و موفق به کشت برنج به  صورت مکانیزه در اراضی منطقه شدند.

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن با اشاره به اینکه گسترش کاشت مکانیزه در غرب استان مازندران چشمگیر است، اظهار کرد: با توجه به عدم محدودیت و ظرفیت فراوان منطقه برای کشت مکانیزه، آسانی و کم ضرر بودن این طرح و همچنین فواید آن در مراحل مختلف نگهداری مانند وجین و برداشت، توزیع و گسترش این روش را از اولویت ‎ های مروجان در کلاس های آموزشی برای کشاورزان قرار گرفت.

استادی در ادامه با بیان مزایای کشت مکانیزه نسبت به سنتی از لحاظ صرفه جویی در وقت و هزینه برای کشاورزان منطقه گفت: مهم‌ترین مزایای این روش مقرون به صرفه بودن و کاهش سختی کار، کاهش بذر مصرفی در واحد سطح، جلوگیری از بیماری و کاهش آفات بذور و نشا برنج، یکنواختی و یکدست بودن سطح زیر کشت، کاهش هزینه مبارزه با علف هرز و سهولت در برداشت آن است.

وی درباره بهره‌برداری نخستین بانک نشا در منطقه از سوی یکی از جوانان مستعد خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان پیشگام حمایت از طرح ‏های مختلف کشاورزی بوده و همپا با بانک کشاورزی از کارآفرینان واجد شرایط برای تعالی اقتصاد کشاورزی منطقه استقبال و پشتیبانی می‌کند.

مجتبی حاتمی، موسس نخستین بانک نشاء در منطقه غرب مازندران نیز به نقش کارآفرینی این طرح به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 15 نفر اشاره و اظهار کرد: رضایت کشاورزان منطقه از کشت مکانیزه برنج قابل توجه بوده و با حمایت مالی از سوی نهادهای مربوطه و بانک ها از بخش کشاورزی، می توان سطح زیر کشت برنج منطقه را با استفاده از چنین طرح ‎هایی افزایش داد.

وی افزود: آسانی در مراحل کاشت داشت و برداشت برنج، کشاورزان را به ادامه فعالیت‌شان در این زمینه مشتاق ‎ تر می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی