English

فارغ التحصیلان دانشگاهی مازندران کارورز بنگاه های تولیدی می شوند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: با اجرای طرح ملی کارورزی، دانش آموختگان دانشگاهی استان با مهارت های حرفه ای مشاغل به صورت عملی در بنگاه های تولیدی و اقتصادی آشنا می شوند .

فارغ التحصیلان دانشگاهی مازندران کارورز بنگاه های تولیدی می شوند

به گزارش خبرگزاری موج، کامران اصغری در تشریح این طرح گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی در سنین 23 تا 32 سال(در صورت انجام خدمت سربازی 2 سال به این سن اضافه می شود) به مدت 4 ماه تا شش ماه در این کارگاهها فعالیت می کنند .

وی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی و کارفرماهای مراکز تولیدی و صنعتی متقاضی شرکت در این طرح می بایست در سامانه مربوطه به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام بکنند .

مدیر کل تعاون مازندران با اشاره به اینکه ثبت نام دراین سامانه اخیرا آغاز شد ، ادامه داد : وزارت تعاون بدون تعیین سقف زمانی به افراد علاقمند برای شرکت دراین طرح فرصت داده است تا از این بستر آموزش مهارت های شغلی استفاده بکنند .

وی در خصوص تعداد سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران نیز گفت : براساس اعلام وزارت تعاون این تعداد شناور و به هر اندازه ای که هر استان علاقمند به شرکت دراین طرح را داشته باشند ، پذیرفته می شوند .

اصغری افزود : این طرح که با توافق کارفرماها در فضای کسب و کار آنها انجام می شود و کارورزان در مدت حضور در این طرح علاوه بر قرارگرفتن در بیمه حوادث ، یک سوم حداقل دستمزد نیز دریافت می کنند .

وی از بیکاری به عنوان مهمترین دغدغه و چالش پیش روی دانش آموختگان دانشگاهی در مازندران نام برد و ادامه داد : متاسفانه آموختن مسائل به صورت تئوری در محیط دانشگاهی باعث شده تا فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون تبحر در کار وارد جامعه شوند .

مدیر کل تعاون مازندران اجرای این طرح کارورزی را تلاشی برای ساختن نیروهای متبحر در مشاغل اعلام کرد و افزود: از این طریق برخی مسائل حرفه ای مشاغل به جوانان آموزش داده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه