English

چهارمین جشنواره ملی گل گاوزبان در رامسر برگزار شد

چهارمین جشنواره ملی گل گاوزبان با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسافران و گردشگران در روستای جنت رودبار شهرستان رامسر برگزار شد.

چهارمین جشنواره ملی گل گاوزبان در رامسر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، هدف از برگزاری این جشنواره تشویق مردم به کشت گیاهان داوریی در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در این منطقه اعلام شده است .

دانش سنتی برداشت گل گاوزبان روستای جنت رودبار رامسر سال گذشته به ثبت ملی رسید و دبیرخانه دائمی جشنواره ملی گل گاوزبان و اقامتگاه بوم گردی روستای جنت رودبار مهرماه سال گذشته در این روستا افتتاح شد.

در جشنواره امسال علاوه بر اجرای برنامه ای مختلف فرهنگی ، هنری و آئینی ، در بخش نمایشگاهی 120 غرفه محصولات اصلی و فرعی گل گاوزبان و دیگر صنایع دستی و همچنین محصولات دامی روستاییان این منطقه به فروش گذاشته شد.

فرماندارشهرستان رامسر در این آئین گفت: ترویج فرهنگ کشاورزی بخصوص تولید انواع گیاهان دارویی در این منطقه در سیاست های اقتصادی دولت درسال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال است.

محمد آزاد افزود : این چشنواره به منظور حمایت از تولیدات گیاهان داوریی همه ساله در این فصل در این منطقه برگزار می شود چرا که این منطقه مهد توید انواع گیاهان دارویی خصوصا گل گاوزبان است.

وی خاطر نشان کرد: این منطقه به دلیل موقعیت گردشگری ویژه مکان برای اقامت بوم گردی در کشور شناخته شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامسرنیز در حاشیه این مراسم گفت : 200هکتار از مزارع منطقه جنت رودبار و اشکورات رامسر زیرکشت گیاه دارویی گل گاوزبان قرار دارد.

فرزاد نواییان با بیان اینکه این منطقه مستعد کشت و تولید انواع گل است ، افزود: همه ساله در این شهرستان 60 تن انواع گل خشک و بین 2.5 تا 4 تن انواع گل تر در هکتار در این شهرستان تولید می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه