English

۱۱ هزار تن نفت کوره به مقصد امارات در بندر امیرآباد بارگیری شد

مدیرکل راه آهن شمال گفت: با به‌کارگیری ۱۸۸ دستگاه واگن مخزن دار، بیش از ۱۱ هزار تن نفت کوره وارده از ترکمن باشی به مقصد امارات در بندر امیرآباد بارگیری شد.

۱۱ هزار تن نفت کوره به مقصد امارات در بندر امیرآباد بارگیری شد

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف گران پاشا اظهار داشت: با توجه به این‌که حمل‌ونقل ریلی مزایایی همچون ایمنی حمل، کاهش ترافیک جاده‌ها و کاهش خطر تصادف، کاهش مصرف سوخت، صرفه‌جویی اقتصادی و جلوگیری از آلودگی‌ها و نزدیک شدن به استانداردهای زیست‌محیطی است، این نوع حمل‌ونقل موردتوجه کشورهای مختلف جهان قرارگرفته است.

مدیرکل راه آهن شمال افزود: برخورداری از موقعیت مناسب جغرافیایی خصوصا توریستی و تفریحی و قرار گرفتن در کانون برخی از مهم‌ترین کریدورهای حمل‌ونقل ریلی نظیر ترکمنستان - ایران، اتصال ریلی بندر امیرآباد به شبکه ریلی راه‌آهن شمال و امتیازات و ویژگی‌های خاص مازندران سبب شد تا کشورهای همسایه نیز برای ترانزیت بار از ایران به مقاصد مختلف به راه‌آهن توجه کنند.

گران پاشا از ترانزیت بیش از ۱۱ هزار تن نفت کوره وارده از بندر ترکمن باشی در کشور ترکمنستان به بندر امیرآباد، به سمت بندرعباس جهت حمل به کشور امارات خبر داد و گفت: این میزان بار در دوبازده زمانی ۵ روزه به مقصد حمل می‌شود.

وی از حمل پنج هزار و ۴۷۶ تن نفت کوره دربازده زمانی اول توسط ۸۴ دستگاه واگن مخزن داربه مقصد اطلاع دادو افزود: پنج هزار و ۵۴۰ تن دیگر نیز توسط ۱۰۴ دستگاه واگن بارگیری شده و پس از انجام تشریفات اداری در چند روز آینده از بندر امیرآباد خارج خواهد شد.

مدیرکل راه آهن شمال کل محموله قابل‌حمل در این ترانزیت را ۱۰۰ هزار تن اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه