English

نقش مستقیم در انتخاب عبوری برای شهرداری ساری داشتم

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه نقش مستقیم در انتخاب عبوری برای شهردار شدن ساری را داشتم گفت: از انتخاب عبوری پشیمان نیستم.

نقش مستقیم در انتخاب عبوری برای شهرداری ساری داشتم

به گزارش خبرگزاری موج، سیدمهدی احمدی عضو سه دوره شورای اسلامی شهر ساری  مصاحبه‌ای با این استاد دانشگاه انجام شد که از این فعال فرهنگی، پیشکسوت ورزشی و قاری قرآن  پرداخته می‌شود.

آیا نقشی در انتخاب مهدی عبوری به‌عنوان شهردار ساری داشتید لطفا در این‌باره توضیح دهید؟

پس از عزل شهردار و انتخاب سرپرست، دنبال شهردار بودیم، گزینه‌های زیادی معرفی شدند و رایزنی‌های بسیاری صورت گرفت تا این که اواخر ماه رمضان بود که برای ضبط دعای سحر به صدا و سیما رفتم، پس از خواندن دعا در استودیو رادیو، مهدی عبوری را دیدم، در این دیدار بود که با توجه به شناخت کامل خودم از بیت شریف عبوری و از شخص مهدی که در شهامت و شجاعت زبان‌زد بود، به ایشان پیشنهاد شهرداری ساری را دادم.

 این درحالی بود که هیچ‌کس حتی اعضای شورا هم خبر نداشتند و خدا را هم گواه می‌گیرم که با سفارش کسی یا با فشار سیاسی اشخاص و گروه‌ها این  پیشنهاد داده نشد، تنها نظر شخصی خودم بود.

 فردای آن روز ایشان جواب مثبت دادند و طی جلسات مهمی که با هم داشتیم، مواردی از چالش‌ها، مشکلات و مسائل مربوط به شهرداری را به ایشان یادآور شدم دغدغه‌هایی هم پیرامون شهر داشتم که ایشان با شجاعت کامل به من گفتند: شهر را بعد 6 ماه تحویل شما می‌دهم.

این حرف عبوری به من قوت قلب خاصی داد با مشورتی که با بزرگان شهر و استان داشتم همگی بر انجام موضوع صحه گذاشتند لذا شخصاً موضوع را پیگیری کردم و با اعضای شورا رایزنی شد، پس از حدود یک‌ماه جلسات مکرر موفق شدم چهار رای برای ایشان جمع کنم تا مسئله شهردار شدن ایشان را به صحن علنی شورا ببرم(خدا علی بهروش رو رحمت کند و سیدمحمد آقامیری و مهدی رضایی را توفیق دهد که در این مسیر تلاش زیادی کردند و جانانه تا آخر کار ایستادند) بالاخره وقتی از داشتن چهار رأی مطمئن شدم، در جلسه علنی شورا، شهرداری مهدی عبوری را مطرح کردم.

باوجود کار شکنی‌های زیادی که شد، به طوری که موضوع  به دو هفته تأخیر افتاد ولی به اصرار دوستان موضوع در جلسه رأی‌گیری شد و مهدی عبوری شهردار ساری شد.

*یعنی شما اولین نفری بودید که به ایشان پیشنهاد شهرداری را داده‌اید؟

بله همین طور هست، می‌توانید از خودش هم بپرسید، چون خودش بهتر از دیگران می‌داند چه چیزهایی بین ما گذشت و چه موانعی رو برای شهردار شدنش پشت سر گذاشتیم.

پشیمان نیستید؟

نه اصلا؛ خدا را شاکرم که بعد از حضور ایشان، مردم طعم شیرین خدمت را لمس کردند و این امر برای بنده که نماینده مردم در شورا هستم نعمت بزرگی است. آنچه برای من مهم است رضایتمندی مردم از شهرداری است که این امر با حضور مهدی عبوری تحقق پیدا کرد.

البته زحمات همه پرسنل شهرداری قابل قدردانی است و از همین جا از همه آنها تشکر می‌کنم.

به شما بابت معرفی عبوری ایراد هم گرفته بودند؟

 بله، یک روز یکی به من گفت: چرا می‌خواهی یک بچه را شهردار کنی؟

گفتم عبوری بچه نیست، جوان هست، جوان با بچه فرق دارد، گفتم فرصت بدهید تا کار کنه بعد قضاوت کنید، همان فرد بعد از سه ماه آمد و از من تشکر کرد.

آینده عبوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عبوری ظرفیت خوبی هست، توانمند و جسور، ولی باید دور اطراف خود را خلوت کند، باید یک خانه تکانی جدی صورت بده، باید تعاملات سیاسی‌اش رو بیشتر کنه، وگرنه آسیب می‌بیند.

شنیده شد عبوری امسال قصد دارد برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر ساری لیست دهد این موضوع صحت دارد؟

اینو خودم هم ازش پرسیدم، بشدت تکذیب کرد، گفت این کار رو نمی‌کنم، من هم ازش خواستم این کار رو نکنه، چنانچه در انتخابات مجلس هم، با حضور ایشون مخالفت کردم.

معتقدم دخالت شهردار، نماینده مجلس و یا هر کس دیگه،  قدرت انتخاب رو از مردم خواهد گرفت، شایسته‌سالاری از بین خواهد رفت، مردم باید بدون فشارهای سیاسی و تنها با شناخت خودشون، نمایندگان خود را انتخاب کنند.

پس جریان شعار عملگرایی چیست که در حال تبلیغ است؟

عملگرایی شعار شورای اسلامی و شهرداری ساری است. ربطی به انتخابات ندارد، این شعار یعنی اینکه جریان خدمت‌رسانی به شهروندان که چند ساله شروع شده، ادامه دارد، و پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند و ربطی به جریانی خاص ندارد.

مردم مراقب باشند گول برخی از افراد بی‌هویت که هیچ جایگاه اجتماعی ندارند و می‌خواهند خودشان را وصل افراد، جریان و یا شعار خاصی نمایند، نخورند.

معیار مردم در انتخابات چه مواردی باید باشد؟

اول: پایبندی به آرمان‌های امام و شهدا و منویات مقام معظم رهبری دوم: پاکدستی افراد سوم: سوابق علمی و تخصصی کاندیدا چهارم: سوابق کاری و خدمتی و...که تحقیق و بررسی بیشتری رو می‌طلبد، مردم باید بدانند پارلمان شهری مهم است، باید به افرادی رأی دهند که زیبنده مردم با اصالت و متدین ساری باشند.

 انتخابات آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بد اخلاقی‌های سیاسی حاکم شده که در شأن جامعه اسلامی نیست ، باید مراقب رفتارها و گفتارهای خودمان باشیم، به خاطر دنیای دیگران دین‌مان رو خراب نکنیم.

حرف پایانی:

با هم خوب باشیم قدر همدیگر رو بدانیم، فراغ دوستان بزرگی چون: مرحومین قاسمی، دامادی، شجاعی، سلیم‌بهرامی، کردان، بهروش، میرصالح صالحی‌نیا و بقیه برای ما درس عبرتی باشد، دنیا ارزش این همه نامهربانی‌ها رو نداره، فقط با همه خوب باشیم و مراقب باشیم تا دین و قیامت خود را به دنیای کسی نفروشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه