English

دانشجویان باید فضای شور انتخابات را به سطح جامعه ببرند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اکنون تنها همایش پاسخ نمی دهد نیازمند به جریان افتادن نیروهای اعتدال در سطح جامعه هستیم دانشجویان باید فضای شور را به سطح جامعه ببرند.

دانشجویان باید فضای شور انتخابات را به سطح جامعه ببرند

به گزارش خبرگزاری موج، الهه کولایی در همایش حامیان ستاد حسن روحانی در بابل با تاکید بر لزوم حاکمیت عقلانیت گفت: دو جریان فکری در کشور ما به موازات هم تداوم یافته، جریانی که مردم را ولی نعمت نظام می داند و جریانی که رای مردم را فقط زینتی تصور می کنند و حق و حقوقی برای آن قائل نیستند.

وی به مشکلات بر سر راه دولت فعلی اشاره کرد و افزود: ما نمی توانیم شرایط مرزهای غربی و شرقی خود را فراموش کنیم و نمی توانیم مرزهای رادیکالیزم دینی شکل گرفته در اطرافمان را نادیده بگیریم.

کولایی خاطرنشان کرد: اما باید بدانیم برای اجرایی کردن اهداف و آمال و آرزوهای ملت ایران، جریان 92 ادامه یابد.

وی گفت: با رای 29 اردیبهشت نه تنها سرنوشت خود بلکه حاکم شدن عقلانیت و خرد را برای فرزندان و آیندگان نیز رقم میزنیم.

نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: ما برای کنار زدن رویاپردازی در سیاست داخلی و خارجی به حضور پرشور در 29 اردیبهشت نیازمندیم، جنبش دموکراسی خواهی با تمام فراز و فرودهایی که از سال 84 به بعد با آن مواجه بوده در سال 92 شاهد یک رویکرد پرشکوه هشیارانه بود.

کولایی تاکیدکرد: مردم در سال 92 با صندوق رای قهر نکردند چون نتیجه قهر را قبلا دیده بودند،حضور مردم بویژه طبقات متوسط به حاکمیتی منجر شد که عقل و تدبیر و تجربه و تعامل با جهان را البته در یک چارچوب خاورمیانه ای در دستور کار قرار داد.

وی گفت: دولتی که به مردم به این شکل ایمان دارد مجال را به مردم می دهد و این نگاه از دوره اصلاحات آغاز شد و نمود آن شوراهای شهر و روستا و ورود بیش از 150 هزار نفر در مدیریت شهری است که این فرصت را صندوق های رای به ما می دهد.

کولایی گفت: شکافی که در هشت سال دولتهای نهم و دهم با اصلاحات ایجاد شد و رای مردم را دچار پراکندگی کرد، فرصتی برای جریانی شد که مردم را باور نداشته و دولتی که زنان را وارد عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کرد، زیر سوال برد.

وی افزود: این رویکرد ارتجاعی با الزامات توسعه در تضاد است که این با آرمان های انقلاب نیز تضاد دارد.

کولایی تاکیدکرد: اکنون تنها همایش پاسخ نمی دهد نیازمند به جریان افتادن نیروهای اعتدال در سطح جامعه هستیم دانشجویان باید فضای شور را به سطح جامعه ببرند.

وی افزود: مشکل اشتغال کشور نیز جز با تعامل سازنده با جهان و جذب سرمایه و تکنولوژی خارجی رفع نخواهد شد.

این استاد دانشگاه گفت: نیازمند یک رویکرد متعادل برای ادامه پروژه اعتدال و تدبیر هستیم چراکه نعمت در کشور زیاد است و تمام مشکلات بواسطه نحوه مدیریت اقتصادی و سیاسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه