English

حفظ حجاب در میادین ورزشی آرامش را به‌دنبال دارد

قهرمان شطرنج قائم‌شهری با بیان اینکه حفظ حجاب در میادین ورزشی آرامش را به‌دنبال داردگفت: مهم‌ترین هدفم اخذ درجه استادی بین‌المللی و استادی بزرگ بانوان است.

حفظ حجاب در میادین ورزشی آرامش را به‌دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری موج، قائم شهر را به جرأت می‌توان قطب ورزش در استان و کشور دانست چراکه در چندسال اخیر ورزشکاران متعددی در رشته‌های مختلف به میادین جهانی و بین‌المللی تحویل داد که هرکدام از آنها توانستند چندین‌بار در مسابقات سرود ملی کشورمان را به احتزاز در آورند و افتخارآفرینی کنند.

یکی از رشته‌هایی که این روزها در قائم‌شهر طرفداران خاص خود را پیدا کرده است شطرنج است و مطهره اسدی یکی از قهرمانان این ورزش فکری است که از سنین کوچک وارد این عرصه شد و همچنان با اسب قهرمانی و مدال‌آوری میادین ورزشی را یکی پس از دیگری می‌تازد.

وی که از چهار سالگی شطرنج را شروع کرده  در مسابقات شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان در رده‌های سنی 8تا 18 سال که در اسلوونی برگزار شد به مقام قهرمانی رسید و مدالش را از دستان استاد بزرگ شطرنج، گری کاسپاروف دریافت کرد.

خیلی‌ از علاقه‌مندان و صاحب‌نظران در شطرنج مطهره را پدیده شطرنج می‌دانند که به‌خوبی توانست عناوین مهم ورزشی را به‌دست آورد.

این بزرگ قهرمان کوچک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت شطرنج در استان و کشور خوب است و پیشرفت زیادی داشت، اظهار کرد: همین توجه سبب شد تا شطرنج‌بازهای خوبی پا به عرصه بگذارند.

مطهره اسدی افزود: شطرنج برای من در ابتدا تنها یک ورزش مفرح بود ولی با حمایت و تشویق خانواده تصمیم گرفتم این ورزش را به‌صورت جدی دنبال کنم.

وی تصریح کرد: قهرمانی را دوست دارم و وقتی توانستم به این مقام دست پیدا کنم از خوشحالی تا صبح بیدار بودم.

این قهرمان شطرنج با بیان اینکه شطرنج به نوعی درس زندگی است، اظهار کرد: در زندگی واقعی هم اگر جایی اشتباه کنیم این خود ما هستیم که باید تاوان آن اشتباه را پرداخت کنیم.

اسدی افزود: گاهی وقت‌ها، شکست از پیروزی مفیدتر است چرا که می‌توان از تجربه آن برای به‌دست آوردن پیروزی‌های بعدی بهره برد.

وی مهم‌ترین هدف خود را اخذ درجه استادی بین‌المللی و استادی بزرگ بانوان برشمرد و گفت: از مسؤولان تقاضا دارم به ورزشکاران توجه بیشتری داشته باشند و امکانات و تجهیزات بیشتری در اختیار آنان قرار دهند.

قهرمان شطرنج جهان به نوع پوشش اسلامی در میادین جهانی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: طبق دین و فرهنگ کشورم باید در میادین ورزشی حجاب کامل داشته باشیم و این حفظ حجاب حس آرامش و امنیت را برای همه به ارمغان دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه