English

۲۵ درصد مزارع برنج مازندران مکانیزه کشت می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به اینکه زراعت برنج بسیار سخت و مشقت‌بار است اما کشت مکانیزه به خوبی بین کشاورزان نهادینه نشد و تاکنون 25 درصد مزارع برنج استان به کشت مکانیزه اختصاص یافته است.

25 درصد مزارع برنج مازندران مکانیزه کشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، عزیزاله شهیدی‌فر اظهار کرد: در سال گذشته 110 هزار تن کود پایه در مزارع استان استفاده و مصرف شد که رشد دو برابری را نسبت به سال 92 داشته است.

وی با تأکید بر اهمیت تغذیه گیاهی در تولید محصولات کشاورزی افزود: 275 کارگزار توزیع کود در مازندران وجود داردکه از این تعداد 200 کارگزار فعال است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر کشت مکانیزه گندم و کلزا در استان از رشد خوبی برخوردار بوده است، ادامه داد: کشت مکانیزه گندم از پنج درصد به 13 درصد و کلزا از 6 درصد به 24 درصد رسیده است.

این مسوول ادامه داد: با توجه به اینکه زراعت برنج بسیار سخت و مشقت‌بار است اما کشت مکانیزه به خوبی بین کشاورزان نهادینه نشد و تاکنون 25 درصد مزارع برنج استان به کشت مکانیزه اختصاص یافته است.

شهیدی‌‎‌فر خاطرنشان کرد: نیمه دوم سال گذشته 200 دستگاه نشاکار چهار و 6 ردیفه به کشاورزان متقاضی تحویل داده شد که انتظار داریم کشت مکانیزه برنج رشد خوبی داشته باشد.

وی گفت: در سال‌جاری 66.3 میلیارد تومان برای خرید ادوات کشاورزی به مازندران اختصاص داده شدکه رویکرد حوزه زراعت جذب نشاکار برنج است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه